رئیس شبکه بهداشت شهرضا گفت: در طول ماه مبارک رمضان 64 مورد از مواد غذایی و 18 مورد از خمیر زولبیا و بامیه واحدهای صنفی نمونه‌برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الله تنهایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با ارائه گزارش عملکرد بازرسین بهداشت محیط در رمضان امسال، اظهار کرد: در رمضان امسال هر روزه 4 اکیپ کاری متشکل از 2 نفر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید کردند.

وی با بیان این که در طول ماه مبارک رمضان 473 مورد بازدید انجام گرفته است، تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در طول بازدیدهای اکیپ‌ها در این ماه می‌توان به نظارت و کنترل رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، نظارت و کنترل کبابی‌ها، چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها و نظارت و کنترل مراکز تهیه و توزیع آش و حلیم اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان این که در طول ماه مبارک رمضان 76 مورد بازدید از مراکز تولید و توزیع زولبیا و بامیه داشتیم، تصریح کرد: در طول مدت این بازدیدها، 93 کیلوگرم زولبیا و بامیه که محل پخت آن‌ها مشخص نبود و غالبا در تولید آن‌ها از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز استفاده‌ شده بود، معدوم شد.

وی ادامه داد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان و در حین ماه مبارک رمضان از مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان بازدید کردیم و نکات بهداشتی را به متولیان و اعضا آنها متذکر شدیم.

تنهایی با اشاره به استفاده از دستگاه دیجیتال برای کنترل قطبیت روغن‌ها، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای کنترل روغن‌های استفاده‌شده، این روغن‌ها به آزمایشگاه ارسال می‌شد که زمان زیادی بری تعیین نتیجه سلامت روغن‌ها صرف می‌شد، اما با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال این زمان به‌شدت کاهش پیدا کرده است و نظارت ما بر روغن‌های مصرفی در مراکز پخت‌وپز بهتر شده است.

وی افزود: یکی از دیگر اقدامات ما کنترل دمای فریزرها و یخچال‌های اغذیه‌فروشی‌ها با استفاده از دماسنج دیجیتالی است تا این دما برای جلوگیری از رشد میکروب‌ها مناسب باشد.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان این که در طول این بازدیدها 5 کیلوگرم مواد گندزدا توزیع شد، خاطرنشان کرد: شبکه با بهداشت با واحدهای متخلف برخوردهای لازم را در طی مراحل مختلف انجام داده است که در این زمینه 4 واحد صنفی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، 5 واحد صنفی به صورت موقت تعطیل شدند و 73 واحد نیز اخطاریه بهداشتی دریافت کردند.

وی با بیان این که در طول بازرسی‌ها 577 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شدند، تصریح کرد: در طول بازدیدها به نمونه‌برداری از برخی مراکز بهداشتی نیز پرداختیم که در طول این ماه مبارک 64 مورد از مواد غذایی و 18 مورد از خمیر زولبیا و بامیه واحدهای صنفی نمونه‌برداری شد.

تنهایی یکی از اقدامات شبکه بهداشت را کنترل مداوم آب شرب مصرفی دانست و خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان 591 مورد کلر سنجی و 67 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی انجام شد.

وی ادامه داد: آب استفاده‌شده در استخرها نیز در 30 مورد و آب استفاده‌شده در کارخانه‌های یخ در 8 مورد، نمونه‌برداری و مورد بررسی قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان 18 مورد شکایت مردمی به سامانه 190 داشتیم که همگی مورد بررسی قرار گرفتند و 1750 کیلوگرم روغن‌سوخته نیز معدوم شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.