مشهد؛

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای اراک و فردو با هدف ارائه اولین گزارش نتایج برجام به صحن علنی مجلس بازدید می کنند.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛هاجر چنارانی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تأسیسات هسته‌ای بیان داشت: این سفر در راستای ارائه گزارش اول برجام که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است تا ابتدای شهریورماه به مجلس ارائه دهد، برنامه‌ریزی‌شده و این بازدید از امروز آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر برجام بر محور فعالیت‌های هسته‌ای است این بازدید از مرکز هسته‌ای فردو و آب‌سنگین اراک خواهد بود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازدید از مرکز آب‌سنگین اراک و شرکت در جلسه شورای اداری از برنامه‌های روز اول خواهد بود.

چنارانی بازدید میدانی از مرکز هسته‌ای فردو تا سه‌شنبه ظهر را ادامه این سفر کاری عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این بازدید ارزیابی وضعیت هسته‌ای و رسیدن به این جواب است که وضعیت تأسیسات هسته‌ای دقیقاً به چه نحوی است، چه قسمت‌های تخریب و غیرقابل ‌بازگشت و چه قسمت‌هایی برگشت‌پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: خلاصه نتیجه این بازدید این خواهد بود که متوجه شویم دقیقاً بر سر تأسیسات هسته‌ای ایران چه آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید متوجه شوند ما که متعهد به تعهداتمان بوده‌ایم و غربی‌ها تخلف کرده‌اند آینده این توافق به چه نحو پیش خواهد رفت، گفت: برخی گزارشات را نیز وزیر امور خارجه روز گذشته در کمیسیون ارائه کردند، اعضای کمیسیون پس‌ از این بازدید و جمع‌بندی نتایج گزارشات، نتایج گزارش‌ها و بازدیدها را برای اولین گزارش برجام به صحن مجلس ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.