جبران کسری مخزن آب زیرزمینی یکی از اهداف اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی است.

13دشت بحرانی و ممنوعه در استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بر ضرورت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در استان سمنان تأکید کرد و گفت: ۱۳ دشت استان سمنان ممنوعه اعلام‌ شد.
ایرج حیدریان در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد  گفت:در استان سمنان سالانه میزان قابل‌توجهی روان آب هدر می‌رود.
وی با اشاره به‌ضرورت استفاده درست از منابع آبی در استان سمنان تصریح  کرد: اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب یکی از راهکارهای مدیریت مناسب در این زمینه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه استان سمنان در زمینهٔ منابع آبی با کمبود مواجه است تصریح کرد: برای جلوگیری از بحران آب باید منابع آبی موجود به‌خوبی مدیریت شوند.
حیدریان با اشاره به‌ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در استان سمنان گفت: باید با فرهنگ سازی راهکارهای استفاده مناسب و بهینه را در جامعه ترویج داد.
وی با اشاره به برخی اهداف اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در استان سمنان گفت: جبران کسری مخزن آب زیرزمینی یکی از اهداف اجرای این طرح است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از وجود 26 دشت در استان سمنان خبر داد و گفت: از این مجموع تعداد 13 دشت استان ممنوع اعلام‌شده است.
حیدریان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان گفت: متأسفانه به علت خشک‌سالی‌های متعدد سطح سفره‌های زیرزمینی در استان سمنان بسیار پائین رفته است.
انتهای پیام/ر
 


برچسب ها: دشت ، منابع ابی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.