مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی بر ضرورت دفن بهداشتی لاشه های دام های تلف شده تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دکتر شانقی گفت: رها سازی لاشه ی دام ها در فضای آزاد باعث شیوع بیماری می شود و دامداران موظف اند با ایجاد گودال در محوطه ی دامداری برای دفن بهداشتی لاشه های دام خود اقدام کنند و رها سازی لاشه ها در فضای آزاد و دفن غیر بهداشتی از سوی آنان یک تخلف است و در صورت مشاهده با آنان برخورد می شود . 

وی با اشاره به تصاویر پخش شده در شبکه ها و رسانه های مجازی از لاشه دام ها گفت: این دام ها بر اثر بیماری تب برفکی ماه های قبل تلف شده اند.   

 وی افزود: در مسیر منتهی به روستای ده نمک و داوود آباد از توابع اراک شاهد تصاویر ناخوشایندی از مرگ، خشک شدن و نابودی کالبد جسم گاوهایی هستیم که باید دامداران خود اقدام به دفع بهداشتی دام ها  می کردند .

شانقی با اشاره به اعزام نیرو به منطقه هم گفت: این تلفات احتمالا برای اپیدمی قبل بوده اما به هرحال نیروهای دامپزشکی اعزام شده‌اند تا با بررسی و هماهنگی با شورای روستا برای دفن لاشه‌ها اقداماتی انجام دهند و مانع از انتقال این بیماری شوند.

وی گفت: همکاری دامداران در زمینه واکسیناسیون مطلوب نیست و کنترل بیماری های دامی  قبل از دامپزشکی به خود دامدار وابسته است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، شانقی ، دام ها ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.