آبادان؛

افزایش سطح کیفی آب شرب آبادان

سطح کیفی و کمی آب شرب شهرستان آبادان ارتقامی یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: موضوع ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهرستان آبادان در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

علی اکبر علیمرادی در حاشیه جلسه معاون وزیر نیرو در بخش آب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در آبادان افزود: وضع موجودمان به گونه ایست که هم در بخش کمی و هم کیفی بایستی وقت بیشتری را صرف کنیم زیرا شرایط استان و به خصوص شهرستان آبادان شرایط خاصی است.

وی گفت: با اجرای خط انتقال هزار آب از محل تصفیه خانه طرح جامع به سمت ایستگاه جمشیدآباد(تصفیه خانه کشتکار)، مشکل آب شهرهای اروندکنار و چوئبده و آبادان مرکزی به لحاظ کمی و کیفی حل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: این طرح در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز ظرف مدت ۸ تا ۱۲ ماه آینده به انجام و اتمام می رسد.

علیمرادی با بیان اینکه تامین آب شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار به نوعی متمرکز است، گفت: در بحث خط انتقال بهمنشیر ما منابعمان را تجهیز کرده ایم اما در بحث قدرت انتقال ضعف داشتیم که در حال ارتقاء آن هستیم.

وی افزود: همچنین دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی نیز برای ارتقاء سطح کیفی آب شهرستان آبادان مصوب شده که ظرف ماههای آینده پیمانکار آن انتخاب می شود.

وی گفت: در زمان حاضر در حال بهره برداری از یک دستگاه آب شیرین کن ۱۲ هزارمتر مکعبی هستیم و یک دستگاه ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی را  نیز مرحله به مرحله اضافه می کنیم، استقرار این دستگاه مصوب شده و در مرحله انجام مناقصه قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.