در سال جاری 1328 طرح عمرانی در بقاع متبرکه در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر کل نظارت فنی بر اماکن موقوفات و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: بر اساس برنامه مصوب سال 95 در بخش بقاع متبرکه، یک هزار و 328 پروژه عمرانی با مساحت 899 هزار و 103 متر مربع درحال احداث، بازسازی، بهسازی و تکمیل است.

ابراهیم سلیمانی افزود: با توجه به گزارش های گرفته شده، تا پایان تیرماه سال جاری عملیات عمرانی 966 پروژه با مساحت 713 هزار و 985 متر مربع آغاز و در حال اجرا است.

وی در تشریح جزئیات فعالیت های عمرانی سازمان در بخش های مختلف از جمله بقاع و اماکن متبرکه بیان کرد: با تاکید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی مخصوصاً دربقاع و اماکن متبرکه ، طرح ها و برنامه های عمرانی در قالب چشم انداز پنج ساله ششم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: این فعالیت های عمرانی شامل یک صد و 52 هزار و 91 مترمربع احداث و546 هزار و 989 مترمربع عملیات عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمام و 256 هزار و 146 متر مربع عملیات مرمت و بازسازی است.

مدیر کل اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف تاکید کرد: لازمه انجام هرگونه عملیات عمرانی در بقاع متبرکه تهیه طرح جامع است و به همین منظور تهیه طرح و نقشه های اجرایی در مورد بقاع متبرکه به عنوان یکی از اولویت ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس درخواست های ارسال شده استان ها ، بررسی های کارشناسی اداره کل نظارت فنی و تأیید اداره کل منابع مالی غیر عمومی تاکنون مبلغ 75میلیارد و 750 میلیون ریال، برای عملیات عمرانی امامزادگان و موقوفات اختصاص داده شده است.

به گفته سلیمانی در سال جاری 421 طرح جامع مصوب باید برای بقاع متبرکه تهیه شود که تا کنون این اقدام برای 260 بقعه انجام و نسبت به برنامه پیش بینی شده 75درصد اهداف محقق شده است .


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.