شناورهای مغروقه تردد لنج های صیادی را در رودخانه زهره مشکل کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: شناورهای مغروقه در رودخانه زهره تردد لنج های صیادی را غیرایمن و مشکل ساز کرده است.

فلامرز مزارعی افزود: پهلوگیری لنج های فرسوده و راکد تجاری نیز در رودخانه زهره به معضلی برای لنج های صیادی تبدیل شده است.

وی گفت: این شناورها فاقد موتور و تجهیزات بوده و در رودخانه رها شده اند و به دلیل فرسودگی با نفوذ آب به آنها در رودخانه غرق می شوند.

مزارعی افزود: در سال 1393 با همکاری تعاونی های تجاری و صیادی و با هزینه ای بالا تعدادی از این لنج های مغروقه که رودخانه را برای تردد شناورها نا امن کرده بودن از آب خارج شدند.

وی گفت: متاسفانه به دلیل سهل انگاری مالکان شناورها حدود پنج فروند شناور در دو سال گذشته به دلیل فرسودگی در رودخانه زهره به زیر آب رفتند و تردد سایر لنج ها را با مشکل مواجه کرده اند.

رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان افزود: هم اکنون لنج های صیادی به دلیل لایروبی نشدن رودخانه قادر به تردد در همه مسیر های رودخانه نیستند و به زیر آب رفتن شناورهای فرسوده بر دامنه این مشکلات افزوده است.

به گفته وی لازم است تعاونی های صیادی و تجاری ضمن توجیه اعضای خود بر خروج این شناورها از رودخانه نظارت داشته تا جلوی آسیب به سایر شناورها گرفته شودروز گذشته یک لنج تجاری فرسوده در رودخانه زهره به زیر آب رفت.

شهرستان بندری هندیجان با 45 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و با 95 کیلومتر مرز آبی یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان خوزستان است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.