مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، تعداد آزادگان زیر پوشش این نهاد در استان را 754 نفراعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ احمد ابراهیمی با تبریک 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: بیشترین آمار آزادگان یزد را بین سنین 1340 تا 1350 تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: هفت نفر متولد 1320، 14 نفر متولد 1320 تا 1330 و بقیه نیز متولد سال های 1330 تا 1340 هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: 629 نفر متولد سال های 1340 تا 1350 و 20 نفر نیز متولد پس از سال های 50 می باشند.

ابراهیمی گفت: تمام آزادگان سرفراز استان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هستند و سالانه در برنامه های مختلف شرکت می کنند.

وی در ادامه به اهم برنامه های بزرگداشت آزادگان در یزد اشاره و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده و غریب و برگزاری همایش آزادگان سرافراز استان در روز 26 مردادماه اصلی ترین برنامه این ایام است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین آزادگان و خانواده آنها اشاره و ارتقای سلامت ایثارگران به ویژه آزادگان را از اولویت های بنیاد شهید و امورایثارگران ذکر کرد و اجرای طرح پایش سلامت آنها را دیگر برنامه های بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور اعلام نمود.

این مسئول، گردهمایی خانوادگی آزادگان در شهرستان های تابعه استان و حضور آزادگان در نمازجمعه و سخنرانی یکی از آنان پیش از خطبه ها را پایان بخش برنامه های این هفته اعلام کرد.

ابراهیمی گفت: تبیین خاطرات آزادگان به مردم و جوانان و ترویج فرهنگ استقامت جزو محوری ترین برنامه هایی است که انجام می گیرد.

وی گفت: بر مردم و مسئولان اجرایی است همواره قدردان مقاومت و ایثار آزادگان سرفراز انقلاب اسلامی باشند.

26 مردادماه سالروز ورود اولین گروه آزادگان قهرمان به میهن اسلامی در سال 1369 است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.