دیابتی های ورزشکار، بیمه می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ مدیر مرکز تحقیقاتی- درمانی دیابت یزد گفت: در ادامه اقدامات درمانی این مرکز و صدور تسنیم کارت برای دیابتی ها، کلیه بیماران دیابتی که فعالیت ورزشی انجام می دهند بیمه می شوند.
 
سید محمد رضا آقایی افزود: بیماران دیابتی که در کلاسهای آموزشی مرکز شرکت می کنند و انجام ورزش جرء برنامه های روزمره آنهاست می توانند با مراجعه به مرکز و ویزیت توسط پزشک عمومی، قلب، چشم، کلیه و غدد، نوع و سطح ورزش خود را مشخص کنند. 

وی گفت:با صدور کارت استفاده از خدمات پزشکی- ورزشی علاوه بر برنامه ریزی ورزشی برای دیابتی ها، برای هر نوع آسیب ورزشی که برای بیمار رخ دهد، مبلغ 65 میلیون ریال، به وی پرداخت می شود. 

وی در ادامه یادآور شد: چنانچه آسیب، منجربه خرید تجهیزات پزشکی شود، تا سقف 17 میلیون ریال، آسیبی که منجر به فیزیوتراپی، جراحی، ام آر آی،سونوگرافی و سی تی اسکن گردد، تا سقف 9 میلیون ریال هزینه درمانی و درصورت نقص عضو، مبلغ 120 میلیون ریال  به بیماران دیابتی اختصاص می یابد. 

مدیر مرکز تحقیقاتی- درمانی دیابت اظهار داشت: این اقدام با همکاری مرکز دیابت یزد و هیات پزشکی- ورزشی استان انجام می شود و بیمه ورزشی بیماران تا یک سال دارای اعتبار می باشد. 

وی تصریح کرد: بیماران دیابتی به منظور استفاده از مزایای این طرح  بایستی سه ماه یکبار جهت معاینه منظم و شرکت در کلاسهای آموزشی و ورزشی به مرکز دیابت مراجعه کرده و با ارائه کارت شناسایی و واریز مبلغ 150 هزار ریال به شماره حساب 0102440244002 به نام هیات پزشکی- ورزشی استان از مزایای این طرح بهره مند شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار