دكتر انوشه ، مشاور خانواده گفت: طبق آخرين آماری که ارديبهشت 94 اعلام شد، هر ساعت 19 طلاق در ايران اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر انوشه مشاور خانواده در مورد ازدواج افزود : فرد بايد ابتدا خودش را بشناسد، با خودش به صلح برسد، فشار عصبي نداشته باشد و بعد تصميم به ازدواج بگيرد.

وي خاطر نشان کرد : لذا بايد در انتخاب همسر مناسب دقت کرد چرا كه اگر اشتباهي رخ دهد، اصلاح و جبران سختي در پيش خواهيم داشت.

انوشه پايه‌ هاي گرايش دو جنس به يكديگر را دو مولفه علاقه و اعتماد عنوان و تصریح کرد : در صورتي که طرفين به هم علاقه و اعتماد داشته باشند، مشکلي در اين رابطه به وجود نخواهد آمد.

اين مشاور خانواده در ادامه گفت: آشنايي دختر و پسر بايد صورت پذيريد و اشکالي ندارد اما به شرط اين که خانواده هاي طرفين در جريان و حدود رابطه مشخص باشد.

وي گفت : دختر جامعه ما نمي داند به کجا دارد مي رود، تمام تصوري دارد اين است که وارد يک زندگي موفق و خوشبخت مي شود اما نمي داند اين قضيه مي تواند او را به کجا بكشاند.

دكتر انوشه نسبت به کساني که نبايد با آنها ازدواج کرد، هشدار داد و گفت: فرد افسرده، شکاک، معتادي که به خاطر تو مي‌خواهد ترک کند، فردي که در تماس هاي تلفني بحث مسائل جنسي را پيش مي ‌کشد، کسي که دائم دستور مي دهد، فردي که بيشتر رفتارش شبيه جنس خود شماست، کسي که در طي 3 ماه بيش از 14 بار با شما دعوا راه انداخته، کسي که مدام با خانواده خود در گيراست ، فرد خسيس، رفيق باز و کسي که به شدت تابع مادرش است، اين افراد اصلا گزينه مناسبي براي ازدواج نيستند.

اين مشاور خانواده بر خودشناسي تأکيد كرد و افزود: فرد بايد ابتدا خودش را بشناسد، با خودش به صلح برسد، فشار عصبي نداشته باشد و بعد تصميم به ازدواج بگيرد.

وي در پايان خطاب به همسران گفت:احترام يکديگر را حفظ کنيد، براي يکديگر وقت بگذاريد و سعي کنيد يکديگر را درک کنيد و با بيان نيازها و خواسته‌هاي خود مسائل را بیان کنید.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: طلاق ، ایران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.