هیچ سفارشی از طرف وزارت بهداشت برای ساخت فیلم در حوزه سلامت به فیلمسازان و هنرمندان کشور داده نشده است.

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر اولین جشنواره فیلم سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز هیچ سفارشی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ساخت فیلم در حوزه سلامت به فیلمسازان و هنرمندان کشور داده نشده و اگر آثار سینمایی با این موضوع ساخته شده، دغدغه خود فیلمسازان و اهالی هنر کشور بوده است. ما از میان فیلم‌های تولید شده، آثاری را انتخاب کرده و داوری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی افزود: متاسفانه این موضوع تابه‌حال مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته بود که با توجه وزیر بهداشت به آثاری که در این حوزه ساخته می‌شود، خوشبختانه برای نخستین بار به این حوزه توجه شد. این اتفاق موجب می‌شود فیلمسازان دیگر سینما و سایر هنرمندان نیز در این حوزه فیلم بسازند.

داروغه‌زاده با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره فیلم سلامت از اول تا پنجم شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد. تعداد آثار ارسالی به تفکیک، 24اثر سینمایی، 40 فیلم مستند و 40 فیلم کوتاه است و مراسم اختتامیه روز 6 شهریور در سالن رازی دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در ایام برگزاری جشنواره، آثار منتخب بلند، مستند و کوتاه از شبکه‌های سوم، چهارم و شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی گفت: آشنایی هنرمندان و فیلمسازان با اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تبدیل اولویت‌ها به دغدغه‌های هنرمندان برای نمایش آثار و دادن آدرس درست به فیلمسازان برای ساخت اثر از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.

داروغه‌زاده تصریح کرد: ممکن است بسیاری از هنرمندان و فیلمسازان ما دغدغه این حوزه را داشته باشند، اما نگاه آن‌ها به این موضوع علمی و دقیق نباشد. تشکیل جلسات گفتگو بین کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه سلامت و هنرمندان و فیلمسازان دغدغه‌مند می‌تواند نتایج خوبی را داشته باشد. در کل به دلیل اینکه اولین دوره جشنواره را برگزار می‌کنیم، هدف اصلی جشنواره ارتقای سطح سواد و دانش مردم نسبت به حوزه سلامت است.

دبیر اولین جشنواره فیلم سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به متولی سلامت کل افراد جامعه است و این اعم از درمان است. بخش مهمی از سلامت جامعه در گروی خود‌مراقبتی و توانمند شدن و پیشگیری از بیماری است که تا حد امکان کمتر نیاز به درمان پیدا کنیم.

داروغه‌زاده بیان کرد: یکی از راه‌ها آموزش دادن است که از طریق هنرمندان سینما و تلویزیون آموزش لازم در قالب آثار هنری به مردم ارائه شود.باید به مردم اولویت‌های این حوزه معرفی شود که آموزش ببینند چگونه سلامت باشند و سلامتی خود را حفظ کنند  و در مقابل هنرمندان را نیز  با دغدغه‌های این حوزه آشنا کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار