قاچاق کالا ، بزرگترین مانع رقابت پذیری تولیدات داخلی است.

قاچاق، بزرگترین مانع رقابت پذیری تولیدات داخلی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: اقداماتی برای ساماندهی برندهای خارجی در مشهد انجام دادیم که طی آن با حجم بالای کالاهایی مواجه شدیم که به عنوان قاچاق وارد استان می شدند و بسیاری از آنها تولیدات داخلی بودند امابا برند خارجی و اختلاف قیمت زیادی فروخته می شدند.

راضیه علیرضایی با بیان اینکه اعتبار سنجی بانک به نام تجاری کالا ارزش می دهد اظهار کرد: باید توجه داشت ارزش برند جزء دارایی های مالک بوده که نزد وام دهنده دارای اعتبار باشد اما امروزه بانک ها برای بزرگترین و کوچکترین برندهای ما سند ملکی می خواهند.

علیرضایی با اشاره به اینکه برندهای رقابت پذیر بسیار کمی در کشور وجود دارد، گفت: در سال های اخیر تحریم ها ما را از ورود به بازارهای بین المللی دور کرد و در نتیجه برای نفوذ در بازارهای هدف بالاجبار خود را پنهان کردیم و کمتر به مقوله برند پرداختیم.

او با بیان اینکه ‌اکنون برای ورود به بازارهای بین المللی کالاهای ما استانداردهای لازم را ندارند یاداور شد: برای حضور در بازارهای رسمی، ساز و کار مناسب و ساختار سیستمی درستی وجود ندارد، و خود به خود سیستم های ما افول پیدا کرده به طوری که نیازبه سرعت توافق دستگاه های کشور و پشتیبانی اقتصادی داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در دوران تحریم دیپلماسی ما از اقتصاد جدا شد به گونه ای که امروز هزینه های کنسول رفت و آمد تجار به قدری افزایش یافته که بسیار غیرعادی بوده و توان حضور در بازارهای جهانی را از ما سلب و مشکل کرده است.

علیرضایی با اشاره به تولیدات باکیفیت و متنوع برخی از کالا ها در داخل ،وضعیت نابسامان برندهای داخلی و عقب ماندگی ماشین آلات صنعتی از فناوری های روز دنیا را باعث از دست دادن بخشی از بازارهای داخلی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: حمایت از برندها با مالکیت معنوی باید در کشور صورت گیرد به این معنا که جلوی فعالیت کالاهای مشابه برندها در بازار گرفته شود و همچنین برندهای معروف برای بازسازی عمر برندشان فعالیت های نوسازی و بهسازی را انجام دهند که در این صورت می توانیم در راستای اعتلای برندینگ حرکت کنیم.

انتهای پیام// ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.