احداث شهرک 90 هکتاری با الگوی مناسب و مبتنی بر اصول شهرسازی در کنار کوی رضوی اراک آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهردار اراک در مراسم کلنگ زنی این شهرک گفت: املاکی نظیر منطقه 90 هکتاری در اراک موجود بوده که به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح  به سکونت گاه‌های غیر رسمی تبدیل شده‌اند.

محمد ابراهیم عباسی افزود: با توجه به تجربیات گذشته و برای جلوگیری از تبدیل منطقه 90 هکتاری اراک به سکونت گاه غیر رسمی طرح جامعی برای این منطقه تعریف شد که اجرای  طرح منطقه 90 هکتاری را به محله‌ای مناسب و مبتنی بر اصول شهرسازی تبدیل می‌کند. 

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی هم پروژه شهرک 90 هکتاری اراک را در صورت اجرای صحیح، الگویی کامل از شهرسازی دانست و بر اجرای اصولی و دقیق این پروژه تاکید کرد.

 عزیز فیلی با اشاره به انجام حدود یک دهه بررسی‌ و تعریف طرح برای این منطقه، گفت: در روند اجرای این پروژه در گام نخست باید زیرساخت‌ها، زیربناها و رونماها به درستی اجرا شود.

وی تامین منابع مالی از محل درآمد طرح را از مزیت‌های قابل توجه این پروژه دانست و افزود: پروژه باید به گونه‌ای اجرا شود که در زمان بهره‌برداری شهروندان از مزایای طرح بهره‌مند شوند. 

اراک یکی از کلان‌شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی محسوب می شود.
 
جمعیت اراک در سال ۱۳۹۰ برابر با ۵۲۶٬۱۸۲ نفر بوده که از این نظر قطب جمعیتی استان مرکزی و چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به حساب می‌آید. 

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، شهردار ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.