شیراز؛

راه ‌اندازی مرکز پژوهش ‌های میراث فرهنگی فارس در شیراز

مرکز پژوهش ‌های میراث فرهنگی فارس با همکاری و بهره‌ مندی از تجارب و دانش اساتید دانشگاهی راه ‌اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس، صنایع ‌دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه باید از توان و ظرفیت موجود از دانشگاه ‌های فارس در راستای حفاظت، مرمت و احیای اماکن تاریخی این استان به ‌ویژه خانه‌ های ثبتی در بافت‌ های شهری بهره برد گفت: در این راستا با عقد تفاهم‌ نامه ‌ای که با دانشگاه‌ های این استان منعقد می‌شود، زمینه همکاری با اساتید و دانشجویان در این حوزه‌ ها فراهم می‌شود.
مصیب امیری افزود: شناسایی نزدیک به 2 هزار اثر تاریخی در این استان خبر داد و گفت: این آثار پس از شناسایی و فراهم کردن پرونده ثبتی با اولویت‌بندی در فهرست ملی قرار خواهند گرفت.
وی بابیان اینکه نزدیک به 3 هزار اثر تاریخی این استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است ادامه داد: فارس رتبه نخست ثبت آثار را در کشور دارد و با ثبت این 2 هزار اثر تاریخی این رتبه را حفظ می شود.
امیری با اشاره به اینکه فارس دارای چهار اثر ثبت ‌شده در فهرست جهانی است گفت: با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی محور ساسانی فارس تکمیل و به تهران ارسال‌ شده است طی یکی دو سال آینده این پرونده در فهرست جهانی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه باغ‌ موزه مشاهیر و موزه منطقه ‌ای از سال 88 آغاز و چند سالی این پروژه متوقف‌ شده بود که با پیگیری ‌های صورت گرفته طی یک سال اخیر اجرای پروژه از سر گرفته شد و هم‌اینک نیز با پیشرفت بیش از 40 درصدی همراه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری فارس، با به پایان رسیدن این پروژه، محوطه آرامگاه حافظ به دو برابر افزایش می‌یابد و در تلاش هستند تا قسمت ‌هایی از پروژه را به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران واگذار کنند.
امیری در ادامه با اشاره به ایجاد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی در سراسر این استان گفت: ساده ‌ترین روش برای افزایش ظرفیت واحد های اقامتی فارس و استقرار گردشگران در نقاط مختلف این استان ایجاد اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی است که مجوز راه ‌اندازی 10 اقامتگاه صادرشده و متقاضی برای راه ‌اندازی این نوع اقامتگاه ‌ها به 50 مورد می‌رسد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار