رئیس کمیته تنظیم قراردادهای نفتی از کلید خوردن طرح دو فوریتی سلب اختیارات وزارت نفت برای تنظیم قراردادهای نفتی خبر داد.

جمع‌آوری امضا برای طرح دو فوریتی سلب اختیارات از وزارت نفت/مجلس شرایط عمومی قراردادهای نفتی را تنظیم می‌کندعلی ادیانی رئیس کمیته بررسی قراردادهای نفتی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تنظیم و جمع‌آوری امضای طرح دو فوریتی سلب اختیارات وزارت نفت برای تنظیم قراردادهای نفتی در مجلس خبر داد.

عضو كميسيون انرژی گفت: طبق این طرح وظایف و اختیارات وزارت نفت مبنی بر تنظیم شرایط قراردادهای نفتی را از هیأت وزیران سلب و آن را به مجلس محول می کند.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب دو فوریتی به هیأت رئیسه ارائه خواهد شد که در صورت تصویب، نمایندگان خود قراردادهای نفتی را یا در قالب طرح طراحی کرده و یا اینکه دولت را مکلف می‌کنند لایحه شرایط قراردادها را تقدیم مجلس کند.

نماینده مردم قائم شهر بیان داشت: طبیعتا با تصویب این طرح دوفوریتی مدل جدید قراردادهای نفتی یا همان IPC از دستور کار مجلس خارج می‌شود و دولت حق دارد نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
این فکر خوبیه اگه بشود . نفت یه سرماییه ملی هست. پس ملی باید براش تصمیم گیری بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
تصمیم گیری درباره قراردادهای نفتی باید بر عهده مجلس باشه اقایی زنگنه سعی در اجرایی کردن قرارداد های هستند که تماما به نفع شرکت های سرمایه گذار خارجی است
آخرین اخبار