صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آبادان به پروژه تولید محصول سالم وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آبادان گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله پیش روی کشورها تامین غذای سالم است.

ناجی شهیب زاده افزود: محصولات سالم یا گواهی شده به محصولاتی گفته می‌شود که از نظر باقی مانده میزان سموم و کودهای شیمیایی در محصول بیشتر از حد مجاز نبوده و از این نظر بتوانند استانداردهای مجاز را کسب کنند و این روند باید از زمان کاشت شروع‌شده و تا زمان برداشت ادامه داشته باشد.

وی گفت: صندوق حمایت با نشان دادن اهمیت موضوع به بهره‌برداران عضو صندوق در صدد است با برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه و نشست با شرکت‌های صادر کننده محصول خرما شرایطی فراهم سازد تا خرمایی که از طریق شیوه‌های محصول سالم به عمل آمده با قیمت بالاتری از نخلدار خریداری شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آبادان افزود: کاشت صحیح، به‌موقع و اصولی همراه با نظارت‌های علمی و مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری‌ها در دوره داشت و برداشت در کنار انبارداری بهداشتی را می‌توان برای تولید محصول سالم لحاظ کرد.

شهیب‌زاده گفت: ورود صندوق حمایت به مبحث تولید محصول سالم می‌تواند منشا قدم‌های مثبتی در زمینه رواج این فرهنگ در منطقه باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.