در ایتالیا در هر 2 دقیقه یک واحد مسکونی مورد سرقت قرار می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از موسسه آماری چنسیس ایتالیا، در سال 2015 میلادی روزانه 689 واحد آپارتمان در ایتالیا مورد سرقت قرار گرفته و به عبارتی در هر ساعت 29 واحد و در هر دو دقیقه یک آپارتمان خالی شده است.

این در حالی است که بر اساس داده های موسسه 'Ipsos'، سه چهارم خانواده های ایتالیایی یک سیستم دزدگیر در منزل خود نصب کرده و یا مجهز به یک در ورودی زرهی و ضد گلوله هستند. اما با این حال موارد دزدی از آپارتمان ها از سال 2005 تا 2015 میلادی 94 درصد افزایش یافته است . البته موارد دزدی از آپارتمان ها در سال 2015 میلادی 8.7 درصد نسبت به سال 2014 کاهش یافت و در ماه های ژانویه و آوریل 2016 نیز 16 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت کرده است اما با این حال هیچ ایتالیایی نیست که خود و یا بستگان و دوستانش مورد سرقت آپارتمان قرار نگرفته باشد.

موسسه دیگری در تحقیقاتی اعلام کرد که 63 درصد ایتالیایی های میان 30 تا 74 سال از این نگران هستند که خانه آنها بویژه در زمان تعطیلی مورد سرقت قرار گیرد.

البته شمار واقعی موارد سرقت ازمنازل به مراتب بیش از این ارقام است چرا که بسیاری از ایتالیایی ها، به پلیس شکایت نمی کنند زیرا بر این عقیده هستند که پلیس توان شناسایی و دستگیری دزدان را ندارد و حتی در صورت دستگیری نیز بدون تنبیه می مانند.

سرقت از منازل شامل پول، جواهرات ، لوازم الکترونیکی و حتی غذا می شود حتی کلیساها و صومعه سراها نیز از دست دزدان در امان نیستند و صدقه ها و یا اشیای قیمتی دزدیده می شود.

گفتنی است که ایتالیا از نظر موارد سرقت، مکان نخست جدول را در قیاس با سایر کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است درحالی که از نظر پیدا کردن اشیا سرقت شده در مکان آخر جای دارد.

بیشترین ترس و نگرانی مردم ایتالیا در مرحله اول جیب بری و به دنبال آن سرقت و دزدی است و یکی از دلایل نگرانی مردم از این جرایم این است که در اغلب موارد دزدان شناسایی نمی شوند و بنابراین مورد تنبیه نیز قرار نمی گیرند. تنها 6 درصد از اشیای سرقت شده در ایتالیا پیدا می شوند در حالیکه در المان و انگلیس تا 28 درصد پیدا می شوند.

دزدی در ایتالیا تنها محدود به منازل نمی شود بلکه سرقت مواد غذایی، نوشیدنی و سایر کالاها از سوپرمارکت ها نیز سالانه به ارزش حدود سه میلیارد یورو بوقوع می پیوندد. به عقیده اتحادیه 'کولدیرتی' اغلب این دزدی ها در بخش مواد غذایی از جمله پنیر، گوشت و فرآورده های گوشتی، غذاهای آماده و نوشیدنی و بیشتر اجناس کوچک که به راحتی قابل پنهان شدن هستند، به ثبت رسیده است.

تقویت سیستم های امنیتی در فروشگاه ها باعث شد تا این پدیده کاهش یابد. همچنین کالاهایی که از قفسه های فروشگاه ها به سرقت می رود، اقلامی از قبیل لوازم آرایشی و مد، کفش، لباس های ورزشی، محصولات سلامتی، تیغ، عطر، گوشی های هوشمند، آی پد، تبلت، لوازم برقی، سیم و از این قبیل اجناس اعلام شده است.

البته با اینکه فروشندگان همچنان در صدد ارتقای سیستم های امنیتی در فروشگاه ها و گسترش فناوری ها برای امنیت کالاها هستند، اما مواد غذایی در سوپرمارکت ها به دلیل اینکه بیشتر در دسترس بوده و کمتر از آن محافظت می شود، بیشتر مورد سرقت قرار می گیرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار