مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تعداد موقوفات استان را1717 مورد عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تعداد موقوفات استان را1717 مورد عنوان کرد و گفت: 354 مورداز موقوفات استان منفعتی و مابقی موقوفات غیرانتفاعی است.

حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان افزود: موقوفات استان 47 هزار و 223 رقبه را شامل می‌شود.

عباسیان سپس با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سه ماموریت را دنبال می کند، افزود: مدیریت موقوفات، رسیدگی به وضعیت اماکن متبرکه و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از جمله آن‌هاست.

وی افزود: اولین کار ما احیای موقوفات استان است که در ابتدا تلاش می کنیم با مذاکره و گفت و گو مشکل را مرتفع و حق وقف را احیا کنیم و در صورتی که طرف مقابل حاضر به همکاری نشود، از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: موضوع دیگر رسیدگی به اماکن متبرکه است که در حال حاضر 65 امامزاده و بقعه متبرکه در استان وجود دارد که در 21 مورد از آن ها اقدامات و کارهای فرهنگی خوبی در مقاطع مختلف سال انجام می‌شود.

عباسیان ماموریت دیگر این اداره کل را تربیت حافظان قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی ذکر کرد و گفت: در چهار سالی که این طرح با تاکیدات مقام معظم رهبری آغاز شده، خوشبختانه کرمانشاه جزو استان‌های پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف افتخاری است که باید در جامعه ترویج شود، گفت: باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شرایطی ایجاد کنیم که آحاد مختلف مردم نسبت به دستاوردهای وقف و برکاتی که برای شهر و جامعه به همراه دارد، آشنا شوند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اوقاف ، رقم ، بالغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.