۲۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی، تاکنون در استان یزد احداث شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد  گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۴۵ دانش آموز تبعه کشور افغانستان در مدارس استان یزد مشغول به تحصیل بودند که ۶ هزار و ۲۱۸ نفر از آنها را پسران و ۵ هزار و ۲۱۷ را دختران تشکیل می‌دهند.

محمدحسین رادمنش عنوان کرد: در استان یزد در مجموع ۲۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی احداث شده است که ۱۰ مورد از این مدارس در ناحیه یک آموزش و پرورش یزد، چهار مورد در ناحیه ۲، دو مورد در تفت و ۱۲ مدرسه نیز در شهرستان‌های میبد، اردکان و اشکذر فعالیت دارند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای آموزش و باسواد شدن همه افراد در کشور بیان کرد: آموزش و پرورش استان یزد موظف شده از امسال بچه هایی که فاقد مدرک هویتی هستند را در مدارس ثبت نام کند تا این دانش آموزان نیز از آموزشهای رسمی بهره مند شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: دانش آموزان اتباع افغانستانی در پایه اول تا ششم ۸ هزار و ۵۰۸ نفر، در پایه متوسطه اول هزار و ۷۳۹ نفر و در پایه متوسطه دوم ۹۹۸ نفر هستند.

رادمنش گفت: افت تحصیلی اغلب دانش‌آموزان تبعه افغانستان نیز به دلیل شرکت نکردن در دوره های پیش دبستانی است و با توجه به اینکه استقبالی از برگزاری این دوره نشده، در حال حاضر مرکز پیش دبستانی ویژه اتباع خارجی نداریم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.