کرمانشاه؛

طول بزرگراه‌های استان به 480 کیلومتر می رسد

تا پایان امسال طول بزرگراه‌های استان به 480 کیلومتر می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار داشت: در 27 تیرماه همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه 57 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

عبدالله بهادری با بیان اینکه استان کرمانشاه 390 کیلومتر بزرگراه دارد، تصریح کرد: 90 کیلومتر بزرگراه در دست احداث دیگر نیز تا پایان امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد تا مجموع بزرگراه‌های استان به 480 کیلومتر برسد.

این مسؤل تأمین بودجه مناسب را شرط لازم برای اتمام هر چه سریع‌تر پروژه بزرگراه‌های استان دانست.

بهادری به بزرگراه کرمانشاه به کامیاران اشاره کرد و ادامه داد: این بزرگراه در شمال‌غرب استان در دست اقدام است، قطعه نخست کمربند غربی شهر کرمانشاه به‌طول‌ 23 کیلومتر در مدت یک‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و به‌دنبال آن با تامین اعتبار، قطعه 42 کیلومتری از آن نیز تا پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

وی پروژه سوم را در قالب بزرگراه اسلام‌آباد غرب به حمیل و پل‌دختر و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه راه در استان عنوان کرد و اظهار داشت: در نهایت این بزرگراه به‌طول 52 کیلومتر، شمال‌غرب به جنوب‌غرب کشور را به‌هم متصل می‌کند که در 2 قطعه کار می‌شود؛ قطعه نخست آن به‌طول 25 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد است که از اسلام‌آباد‌ غرب تا حمیل را در‌ بر می‌گیرد و قطعه دوم نیز به‌طول 27 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در دست اقدام است.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بزرگراه مسیر هرسین به نورآباد را به‌ طول 38 کیلومتر به‌عنوان بخشی از بزرگراه کشوری بازرگان به بندر امام معرفی کرد و گفت: استان کرمانشاه با احداث این بزرگراه به لرستان و در نهایت خوزستان متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه کار احداث بزرگراه مسیر هرسین به نورآباد به‌طور جدی از دو سال پیش آغاز شده است، تصریح کرد: 3.5 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است و 14 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار