بخش قمصر پایتخت گل و گلاب ایران از توابع کاشان جشن دهه کرامت را با حضور خدام حرم رضوی زیر سایه خورشید به بزم نشست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،پخش نوای نقاره‌خانه، قطعه معروف «شاه پناهم بده ازکریم‌خانی »، قربانی کردن گوسفند، چاووشی خوانی اهالی این خطه و نوای یا ضامن آهو با دودکردن اسفند و توزیع شربت و شیرنی حال و هوای ورود خدام حرم رضوی را به بخش قمصر بسیار دلچسب، معنوی و تاثیرگذار و  منقلب کننده کرده بود آنچنان که قطرات اشک چشمانت آینه‌ای از تصویر دستان متوسلت در قاب طلایی پنجره فولاد شد.
حال و هوای حضور حرم رضوی در بخش قمصر فضایی بی بدیل ایجاد کرد تا کبوتر سپیدبال رویایت در سقاخانه التماس و تمنای دلت آنچنان اوج بگیرد و پرو از کند و از قلبت پلی برگنبد طلایی رضوی زند و دانه استجابت برچیند.
قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی «اکبر خواص‌فرد» خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام زهیر ثباتی‌مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید، پرچم‌گردانی سیدرضا حسین زاده، خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و توزیع نمک تبرکی حرم رضوی از جمله‌ برنامه‌های این کاروان در بخش قمصر بود.
کاروان زیر سایه خورشید در قالب خدام حرم رضوی اعزامی از آستان قدس رضوی در بدو ورود به بخش قمصر بر سر یادمان مزار شهدای گمنام در شهر چوگان حاضر شدند و پس از آن با  ذکر چاووشی خوانی اهالی این خطه و نوای یا ضامن آهو وارد شهر و دیدار با مردم همراه با اهدای نمک تبرکی آستان شدند.
خدام حرم رضوی در شهر کامو نیز به آستان امامزاده عبدالله و محمدبن موسی بن جعفر(ع) و گلزار شهدای مجاور این آستان رفتند و در این شهر با خانواده شهید غلامرضا عارضی شهید دوران انقلاب اسلامی دیدارکردند و  قرآنی از آستان قدس رضوی را به یک مادر شهید تقدیم کردند.
سفیران رضوی به روستای قهرود زادگاه سردار شهید عباس کریمی نیز رفتند و در پایگاه بسیج این سردار دلیر و رشید دوران دفاع مقدس ضمن فیض رساندن مردم این روستا به کرامات رضوی که هشت شهید با اسم رضا دارد از برنامه گروه سرود دانش آموزان قهرودی بهره‌مندشدند.
نمایندگاه خدمت‌گذار ثامن الحجج پس از قهرود به آستان امامزاده سلیمان بن موسی الکاظم (ع)و عدنان بن جعفر بن ابی طالب(ع) در روستای جوینان رفتند.
مقصد پایانی برنامه‌های خادمان در بخش قمصر حضور در مراسم جشن شهرداری این شهر در بقعه امامزاده میر سلیمان(ع) محله پایین بود که با برنامه‌های متنوع و جالب توجه به ویژه فروش گندم های پربرکت برای کبوتران حرم رضوی همراه بود.
شهروندان شهر قمصر پایتخت گل سرخ ایران با نوای چاووش خوانی از خادمان حرم رضو ی استقبال کردند و بانوان قمصری نیز  در حالیکه هر یک شاخه های گل گلایول سفید را در رقص نسیم دست تکان می دادند به سفیران رضوی خوشامد گفتند.
حرکت خادمان از مسیری مشخص شده و کامل تعیین شده با احترام و شکوه فراوان،
خوشامدگویی « حوریه سرکاری » قرآن‌آموز جامعة‌القران قمصر به خادمان در بدو ورود از  دیگر حاشیه‌های زیبای مراسم استقبال آنها جلوی بقعه امامزاده میر سلیمان(ع) بود.
عیادت از «حاج محمد شکوهی» مداح و موذن محله  که همراه همسرش چند سالی در بستر بیماری هستنداست از دیگر برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشیددر بخش قمصربود.
مدیحه‌سرایی سید احمد قیومی،اجرای گروه تواشیح یاسین از مسجد القرآن کاشان، پخت و  توزیع کیک هشت متری به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، فروش گندم های بابرکت برای جمع آوری کمک های مردمی و خیرین در اعزام سفرهای نیازمندان به مشهد مقدس، شعرخوانی فاطمه غفارپور و فاطمه کدخدایی با اهدال مدال خادمان رضوی به آنها و اهدای لوح تقدیر و جوایز به برگزیدگان کلاس های تابستانی اوقافت فراغت به دست خادمان از جمله برنامه های متنوع و فرهنگی ارزشی جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید بود.
شایان ذکر است: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به مدیریت حسین کمیلی، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی،  اکبر خواص فرد مداح کاروان و سیدرضا حسین زاده خادمان دربان کشیک هفتم آستان از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان اعزام شده است تا علاوه بر شرکت در برنامه های اجرایی دهه کرامت به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار  شهروندان کاشانی به بزم بنشینند.
حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر، دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی رو ستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی،


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.