آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

تکذیب استیضاح وزیر، تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان و رفع مشکل رتبه بندی فرهنگیان از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،تکذیب استیضاح وزیر، تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان و رفع مشکل رتبه بندی جزء مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته است.

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

استیضاح وزیر آموزش و پرورش تکذیب شد
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در خصوص اخباری که مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود گفت: چنین مسئله ای مطرح نبوده و صرفا برای بحث هدایت تحصیلی وزیر آموزش و پرورش به مجلس دعوت شده است.

وی ادامه داد : در هیچ کمیسیون و فراکسیونی صحبتی مبنی بر استیضاح مطرح نشده است.

معوقات فرهنگیان بازنشسته سال 94 پرداخت می‌شود
محمد بطحایی رییس سازمان توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: از بین مطالباتی که باید به فرهنگیان پرداخت شود بیشترین توجه را به معوقات بازنشستگان داشتیم که معوقات بازنشستگان سال 93 تا پایان مرداد ماه به حساب آنها واریز می‌شود تا تمامی بازنشستگان سال 93 معوقات خود را دریافت کرده باشند.  

رییس سازمان توسعه و پشتیبانی ادامه داد:  علاوه بر معوقات فرهنگیان سال 93 مطالبات بازنشستگان سال 94 نیز در دستور کار قرار گرفته و سعی بر این است تا پایان شهریور ماه این مبالغ به حساب فرهنگیان بازنشسته سال 94 واریز شود.

تعیین تکلیف بیمه‌ی تکمیلی فرهنگیان برای مهر امسال
محمد بطحائی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان عنوان کرد: با توجه به افزایش تعرفه‌ی خدمات پزشکی آموزش و پرورش برای خدمات رسانی ناچار به افزایش هزینه ها یا کاهش کیفیت بیمه‌ای بود که حاضر به انجام هیچکدام نشد در نتیجه بیمه‌ی فرهنگیان به صورت صندوقی اداره شد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای سال 95 افزایش حد بیمه‌ای در نظر گرفته شده گفت: طرح پیش رو که از مهر آینده در دستور کار قرار می گیرد افزایشی بیش از 12 درصد را شامل نمی شود.
وی همچنین به حذف سقف هزینه‌های بیمه‌ای برای بیماران صعب العلاج فرهنگی اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل برای ارائه خدمات به این افراد وجود دارد.

رفع مشكل رتبه بندی فرهنگيان با پيگيری های صندوق بازنشستگی
سيد حسن حسينی مدير كل امور اداری و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر سال ٩٤ آغاز شد ولی فرهنگيان بازنشسته با مشكل عدم دريافت مبلغ افزايشی در حقوق خود مواجه بودند كه پس از اين مدت و پيگيری های مداوم صندوق بازنشستگی فرهنگيان مشكل افراد مرتفع شده است.

اختصاص 3500 میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری
 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوراظهار داشت:  در سال جاری نیز برای رتبه بندی در آموزش و پرورش 3 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است تا این طرح روند اجرایی خود را طی کند البته در مقایسه با نیازهای بزرگ آموزش و پرورش این عدد چندان قابل توجه نیست. 

برنامه‌ای برای استخدام پیش دبستانی نداریم
اسفندیار چهاربند معاون توسعه منابع نیروی انسانی در خصوص آموزش معلمان پایه دهم گفت: با ورود پایه دهم تحصیلی به نظام آموزشی و گذراندن دو مرحله از چهار بخش این طرح باید ساماندهی  معلمان و آموزش آنها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد:‌اکنون برنامه‌ای برای استخدام پیش دبستانی‌ها در نظر گرفته نشده و مهمترین کاری که باید برای این گروه به آن توجه شود بحث توانمند سازی در دوره‌های کوتاه مدت است

اخذ مجوز آزمون استخدامی در آینده‌ای نزدیک
محمد بطحایی‌ معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخذ مجوز آزمون استخدامی و تعداد پذیرش در این دوره گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده آموزش و پرورش تصمیم دارد تا دو گروه 10 هزار نفری نیروی جدید به خدمت گیرد.

وی افزود: تاکنون ‌مذاکراتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این تعداد انجام شده اما هنوز اخذ مجوز صورت نگرفته و با توجه به پیگیر‌های صورت گرفته از طرف آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک وضعیت پذیرش و چگونگی آن اعلام می‌شود

پیگیری وضعیت معلمان ایرانی اعزامی به خارج از کشور
شاهین نوش آبادی معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:امسال تعداد 370 معلم به 80 کشور مختلف دنیا اعزام می شوند همچنین بازگشت 10 نفر از معلمانی که تا سال گذشته در این کشور فعالیت می کردند با توجه به اتمام دوره ماموریت انجام می شود.  

توجه ویژه به ساماندهی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی
مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص تصویب لایحه مدارس غیر دولتی گفت:  براساس توافقات صورت گرفته و اصلاحات انجام شده ، لایحه از طریق کمیسیون رای آورد و به صحن علنی اعلام شد که خوشبختانه با عمده مباحث موافقت شده و فقط در سه ماده دیگر اختلاف نظراتی وجود داشته که در فرصت آتی بررسی می شود.

وی ادامه داد: مهم ترین بحثی که نیاز به تقویت دارد در حوزه نظارتی بوده که باید در شورای نظارت مناطق شکل گرفته و جنبه قانونی پیدا کند

توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حدود 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه توزیع می‌شود و امور چاپ و آماده سازی آن از ماه‌های پیش انجام شده همچنین 156 برنامه برای اجرای سند تحول در برنامه آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که امیدواریم با مساعدت مجلس بتوانیم بخش عظیمی از آن را انجام دهیم

پوشش ٥١٣ هزار نفری سوادآموزان در سال تحصیلی جدید
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید برای ٥١٣ هزار نفر حجم كمی برای استان ها تعیین شده كه تا كنون ٣٠ درصد افراد ثبت نام كردند ولی آمار دقیق ثبت نامی ها در نیمه دوم سال تحصیلی به دست می آید.  

وی افزود: هر سال برنامه ها و سیاست‌های مختلفی بنا بر شرایط هر استان به منظور بهبود وضعیت آموزشی سوادآموزان تعیین و تدوین می‌شود به همین دلایل رشد قابل توجهی در فعالیت های سوادآموزی سراسر كشور مشاهده می شود.

جمع‌ آوری کلاس‌های خشتی گلی طی یک سال آینده
مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی کشوربیان کرد: امسال 107 هزار کلاس درس با این نوع سیستم گرمایشی جمع آوری شدند و پیش بینی می‌شود که در سال 95 با توجه به منابع اختصاص یافته در کشور 104 هزار کلاس درس باقی مانده طی یک سال کاری جمع آوری شود
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار جمع بندی شده 840 میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شده و زیر نظام تجهیزات مدارس به تصویب رسیده است و می‌توان نتیجه گرفت  که درصد مشارکت خیرین افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که 31 درصد پروژه‌های نیمه تمام مدارس با همت خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.