فرماندار شهرستان ورزقان گفت: در کنار خدمات زیاد که از طرف دولت و ملت تا بحال انجام یافته بعضی از مشکلات همچنان مردم شهر و روستاهاس زلزله زده این شهرستان را آزار می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یحیوی در بازدید از روستاهای زلزله زده این شهرستان مشکلات طرح هادی 5 روستای جابجا شده بعد از زلزله سال 91 راعنوان کرد و تامین اعتبار آنها را خواستار شد.

وی افزود: در 30 روستای دیگر روستاهای زلزله زده نیازمند بازسازی طرح هادی هستیم و برای این کار 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس بنیاد مسکن ورزقان نیز در گفت و گویی مهم ترین مشکل روستاهای زلزله زده را بازنگری در محدوده 82 روستای زلزله زده این شهرستان دانست .

نادر نژادی افزود: بیش از هزار واحد مسکن روستایی در زمان بازسازی در بیرون از محدوده روستاها احداث شده و باید برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر این مسکن ها در محدوده روستاها قرار گیرد .

وی گفت:برای بازنگری در طرح هادی محدوده روستاها 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

امروز همزمان با 21مرداد 91سالگرد زلزله ارسباران یاد و خاطره جانباختگان این حادثه دلخراش در روستای زغن آباد ورزقان گرامی داشته شد.

در این مراسم مسئولین و اهالی روستا و خانواده جانباختگان با حضور در مزار آنها با نثار گل و قرائت فاتحه یاد عزیزان از دست رفته را گرامی داشتند.

هم چنین مراسم چهارمین سالگرد درگذشتگان زلزله غم بار اهر- هریس و ورزقان در مسجد جامع روستای باجاباج با حضور مسولان استانی و امامان جمعه شهرستان هریس ومسولین شهرستان هریس مراسم گرامی داشت سالگرد در گذشتگان زلزله غم بار 21 مرداد سال91 منطقه اهر ،هریس و ورزقان در مسجد جامع روستای باجا باج بخش خواجه برگزار شد . 

لازم به توضیح است که تعداد جانباختگان این حادثه غم بار در روستا های شهرستان هریس 117 نفر اعم از کودک وزن ومرد بودند که 28 نفر از این تعداد تنها ازروستای باجاباج بخش خواجه شهرستان هریس می باشند .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار