نمایش «در اینجا» به کارگردانی آیلین کیخایی با اقتباس از فیلم مارتین مک دونا به روی صحنه می‌رود.

آیلین کیخایی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد چگونگی اجرای نمایش «در اینجا» بیان کرد: از قبل با آثار مارتین مک دونا آشنا بودم و «در بروژ» اولین فیلمی بود که براساس آن نمایش «در اینجا» را نوشتم. در فضای کارهای مک دونا در عین خندیدن به فکر فرو می‌روی و من اینگونه فضا را دوست دارم.

وی ادامه داد: به دلیل لزوماتی در نمایشنامه نویسی برخی کاراکترهایی که در فیلمنامه «در بروژ» وجود داشت را در این کار حذف کردم و نمایشنامه «در اینجا» در فضایی قرار گرفته که تعریفی از مکان ندارد و قصه در مورد دو نفر است که به شهری تبعید می‌شوند و قرار است یکی از آنها نفر دوم را بکشد. آنها نمی‌توانند از شهر خارج شوند در واقع به نوعی نشان دهنده جهنم و برزخ است.

کیخایی از تجربه‌ی اجرای اولین اثرش گفت: اجرای این نمایش به عنوان اولین کارم تجربه شیرینی بود و به سرعت بعد از پایان این کار به دنبال اجرای نمایشنامه‌ای «نوشتن در تاریکی» نوشته محمد یعقوبی هستم که بالاخره بعد از دوندگی‌های بسیار مجوز اجرایش را گرفتم. 

وی در مورد انتخاب بازیگران نمایش هم بیان کرد: تغییرات زیادی در تیم بازیگری داشتیم تا بتوانیم افرادی را که دقیقا مد نظر داشتم را برای اجرا انتخاب کنم. آقای احمد ساعتچیان هم از جمله بازیگران این نمایش‌ است که با توجه به علاقه‌ای که به فیلم و شناختی که از ما داشتند حضور در این نمایش را پذیرفتند.

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: از ابتدا با مدیران تئاتر باران صحبت کرده بودیم که بنا به دلایلی نتوانستیم این کار را در این تماشاخانه به صحنه ببریم. البته درخواست اجرا به تئاترشهر هم داده بودیم که متاسفانه به دلیل نخستین اجرای عمومی من از سوی مدیریت مجموعه پذیرفته نشد؛ این در حالی‌ست که فکر می‌کنم باید از تازه کارها حمایت شود. البته سالن کنش معاصر به نظرم سالن بسیار استانداری برای این اجرا است اما بین مردم و هنرمندان هنوز این سالن شناخته نشده است و مخاطب محدودی دارد.

گفتنی است؛ نمایش «در اینجا» با نویسندگی و کارگردانی آیلین کیخایی از 10 مردادماه ساعت 20:40 در سالن تازه تاسیس کنش معاصر به صحنه می‌رود. احمد ساعتچیان، کیوان محمدنژاد، سید جواد یحیوی، فرانک حیدریان، فردین شاه حسینی بازیگران این اثرند.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار