رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: حضرت امام رضا (ع) نقش بی بدیلی در تبیین و تبلیغ آموزه های اصیل اسلامی و دینی داشته اند.

نقش امام رضا (ع) در تبیین آموزه‌های اسلامی بی‌بدیل است
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی صبح روز پنجشنبه 21 مردادماه در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری رضوی با حضور ابراهیمی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رشیدیان استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام سالک و پژمان فر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشت نفر از منتخبان خادمان فرهنگ رضوی دوره چهاردهم از کشورهای مختلف، خادمان رضوی منتخب ادوار گذشته از قاره های اروپا، آمریکا و آفریقا و دیگر ميهمانان داخلی و خارجی به عنوان سخنران ویژه شرکت کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در این برنامه ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این اجلاس با شکوه و به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، به نقش بی بدیل امام رضا (ع) در نشر و تبلیغ فرهنگ اصیل دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: برای هیچکدام از ایمه معصومین چنین فرصتی پیش نیامده بود که در مقاطع مختلف بتوانند اصول و ارزش های اسلامی را تبیین نمایند و حضرت رضا (ع) از این امکان به خوبی بهره برداری کردند و همین نقش را در معرفی آموزه های شیعی به انجام رساندند. 

ولایتی افزود: ایرانیان هم از این میراث فرهنگی و دینی و حضور امام رضا (ع) بهره بردند و امروز مشتاقانه در گرد اهل بیت و آستان مقدس  امام رضا متمسک هستند و حرم ایشان به پایگاه شیعیان منطقه مبدل شده است.
 
وی افزود:امروز باید تمام تلاش را در وضعیتی که با توطیه دشمنان در تلاش هستند چهره ای خشن از اسلام معرفی نمایند با توجه به شعار دقیق این اجلاس یعنی گفتگو و عقلانیت در سیره امام رضا (ع) باید در جهت معرفی آموزه های اصیل اسلامی و دینی و معرفی چهره نورانی و متعالی اسلام تلاش کرد.

اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری رضوی روز شنبه 23 مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیت های داخلی و بین المللی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار