فرانت پیج مَگ: زمان مجازات اوباما بابت باج‌دهی به ایران فرا رسیده است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی خواستار مجازات "باراک اوباما" به دلیل نقض قوانین تحریم آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فرانت پیج مَگ در گزارشی به قلم "دنیل گرین‌فیلد" مدعی شد: ایران در سال 1984 (1363) به عنوان کشور حامی تروریسم شناخته شد. این موضوع چند سال پس از گروگان‌گیری کارکنان دفتر سفارتخانه آمریکا در ایران مطرح شد. در جریان آن گروگان‌گیری، ایران 24 میلیلارد دلار پول نقد و طلا از آمریکا درخواست کرده بود تا کارکنان بازداشت شده را آزاد کند. به این ترتیب سهم آزادی هر گروگان آمریکایی 480 میلیون دلار محاسبه شده بود.

"جیمی کارتر،" رئیس جمهور وقت آمریکا، با پرداخت این پول موافقت کرد و "ادموند موسکی،" وزیر خارجه وقت آمریکا، درباره این پول گفت: موفقیت مذاکرات صورت گرفته با ایران بر سر آزادی گروگان‌ها نشان می‌دهد آمریکا در موضع بالاتری نسبت به ایران قرار گرفته است. 

این گزارش در ادامه افزود: دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز چنین شیوه‌ای را در پیش گرفته است و اصرار دارد مدارا کردن با تروریست‌ها، آنها را تضعیف و آمریکا را قوی می‌کند. 

‌ ادموند موسکی در آن سال مدعی شده بود توافق بر سر پرداخت پول به ایران موجب تشویق تروریست‌ها در آینده نخواهد شد.

فرانت پیج مَگ در ادامه نوشت: ادعای موسکی حقیقت نداشت. باج دادن به تررویست‌ها آنها را به انجام اعمال تروریستی بیشتری تشویق کرد. زمانیکه گروگان‌های آمریکایی آزاد شدند، هیچ تغییری در رویکرد آنها بوجود نیامد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: ایران در سال 1989 نیز تلاش کرد با بازداشت تعداد دیگری از اتباع آمریکایی از دولت "جرج اچ دبلیو بوش" 12 میلیارد دلار باج بگیرد که البته وی نپذیرفت.

کارتر در زمان پرداخت باج به ایران، قوانین آمریکا را زیر پا گذاشت. کارتر هم مدعی بود این پول "باج" نیست و فقط پول ایران را به این کشور بازگردانده‌اند، دقیقا همان جمله‌ای که کابینه باراک اوباما درباره پرداخت 400 میلیون دلار به ایران ادا کرد. دولت‌های کارتر و اوباما بابت این پول مجوزی از سوی کنگره دریافت نکردند و در واقع دست به اقدامی غیرقانونی زدند. حتی اگر این موضوع را هم نادیده بگیریم، پرداخت پول به ایران به عنوان حامی تروریسم، عملی غیرقانونی است.

در ادامه ادعاهای این گزارش آمده است: زمانیکه اوباما 400 میلیون دلار را به ایران ارسال کرد، در حقیقت از تمام گروه‌های افراطی اسلام‌گرا از حزب‌الله گرفته تا القاعده حمایت کرد. این اقدام اوباما نباید مانند اشتباه جیمی کارتر نادیده گرفته شود، وی باید بابت پرداخت این پول در برابر دادگاه پاسخگو باشد. از این پس باید در انتظار بازداشت بیشتر آمریکایی‌ها در ایران باشیم تا برای آزادی آنها پول کلانی به این کشور باج دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
اوبامای گوش دراز اعدام باید گردد خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
ایران داره برای خودش فقط دشمن درست میکنه من موندم چکار دارید چرا خودمونو درگیر میکنیم هشت سال جنگ با عراقی ها بس نبود اینقدر شهید دادیم بس نبود اینقدر مادر داغه بچشو دید بسه از این همه مرگ لعنت و غیره میفرستیم دست برداریم.من عاشق ایرانم که پیشرفت کنه نه اینکه روز به روز مردمش فقیرتر میشن.من خودم تازه ازدواج کردم زیر فشار قسط و وام هستم بسه به خودتون بیاید
Germany
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
جنگ نکردن یک راه داره اونم تسلیمه تسلیم بفهم
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
واقعا خیلی باعث تاسف هست که انقد ابن امریکایی های مثلا صلح طلب و دشمن تروریست به ایران تروریستی و حمایت از ان را نسبت می دهند. وقتی و تل زمانی که ی نفر و ی دولت ایران ی جواب محکم و صریح نداده به آمریکا اینها از این مسله سو استفاده و همیشه ی کشور هست که گناهان را به اون نسبت داده و خود در حاشیه امنیت و پنهان هست. کشوری که هنوز قدمت ان به دو قرن و نصبی نرسیده به راحتی میاد ی کشوری را که دارای فرهنگ و تمدن کهن و قدمتی هزاران ساله را متهم به تروریسم و خطرناک برای جهان. یکی نیست بگه که گروههای تروریستی را کی درست و حمایت کرد. اون از طالبان که امریکا برای مبارزه و نیابتی با روسیه به وجود اود و با نتیجه خوب داشتن برای امریکا و استفاده از این گروهها باعث به وجود امدن القاعده ، داعش ، و.... که امریکا با حمایت کردن از آنها جنگ‌ها نیابتی و در راستای اهداف آمریکا دست به حمله و ویرانی و کشتار کشورهای مخالف و ضد امریکا و دراصل اسرائیل زدنند. و از زمانی که بوش رئیس جمهور آمریکا با شعار مبازره با تروریسم و بهانه قراردادن آن برای امنیت پ صلح جهان دست به حمله و هجوم وحشیانه به کشور های غرب اسیا و رسیدن به اهداف خود که اولین ان امنیت اسرائیل و نابودی مخالفان ان دوم کنترل نفت منطقه، و پیاده کردن سیاست و شیوه زندگی دلخواه خود برای مردمان متطقه، واقعا وقتی به تمام حوادث و جنگ ها در مناطق مختلف جهان میکنید یک سر جریان امریکا هست و با نتیجه گیری اینکه باعث کشته و هزاران انسان بی دفاع و بیگناه به هر روشی برای هر منطقه و اینکه این امریکا هست که برای دنیا خطرناک هست. واقعا چرا کسی ی مستند ی گزارش و تحقیق نمی کنه در مورد اقدامات امریکا در سرتاسر دنیا و اون رو به صورت کتاب منتشر کند که تمام حوادث ثبت شده در تاریخ هست. بعد مشخص و نشان داده میشه به دنیا که کی خطرناک و تروریسم و حامیان ان است
Germany
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
خدایا کی زمان مجازات ظالمان فرا میرسه؟؟؟
خدایا حالا دیگه آقامون رو بفرست تا عدل مولا علی(ع)رو در سرتاسر عالم برقرار کنه.آمین
Germany
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
هنوز خیلی ها باید امتحان پس بدن.هزار ساله یه امتحان هی داره تکرار میشه ولی هنوز نتیجه نمیگیریم.یاد نگرفتیم پای ولایت باید واستیم.امام علی رو با ابوموسی اشعری عوض میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
یه نفرم که آدم شد اینا میگن چرا؟بیا ایران اینا قدر نمیدونن داداش.
آخرین اخبار