رئیس جمهوری روسیه بر اجرای تعهدات امنیتی و نظامی مسکو در قبال ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ارمن پرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی بر فروش تسلیحات روسی به ارمنستان و آذربایجان تأکید کرد.
 پوتین در کنفرانس خبری مشترک با سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان در پاسخ به سوالی درباره فروش سلاح روسیه به ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: «در مورد تامین سلاح ارمنستان باید بگویم که ما با ارمنستان، برنامه توافق شده در این زمینه داریم."


پوتین افزود: "علاوه بر این، ارمنستان عضو پیمان امنیت دسته جمعی و متحد روسیه است. دو کشور در مقابل یکدیگر تعهداتی دارند. روسیه همواره به تعهدات خود عمل کرده است."

رییس جمهوری روسیه در خصوص فروش سلاح به جمهوری آذربایجان نیز گفت: «در شرایط کنونی، هر کشوری می تواند تسلیحات دلخواه خود را از بازار سلاح خریداری کند. به عنوان مثال می توانم بگویم جمهوری آذربایجان که تولید کننده نفت و دارای اقتصاد در حال پیشرفت و منابع بزرگ طلا و ارز است، می تواند از هرجا بخواهد سلاح خریداری کند."
رئیس جمهوری ارمنستان هم در این کنفرانس خبری گفت: «من یک بار دیگر از رئیس جمهوری روسیه بخاطر تلاش این کشور در چارچوب روسای گروه مینسک به همراه آمریکا و فرانسه برای حل مساله قره باغ و همچنین بخاطر تلاش های شخصی وی در این روند تشکر می کنم. "
سرکیسیان تاکید کرد: "دو سال پیش ما در دیدار سوچی ، اصول اساسی و راه های حل این مساله را با جزئیات بررسی کردیم. این اصول هیچ تغییری نکرده است. ماهیت مساله قره باغ ، مبارزه مردم قره باغ کوهستانی در راه تامین حق تعیین سرنوشت خود است. این حق غیرقابل انکار مردم قره باغ کوهستانی است. احترام به این حق و تامین آن، راه حل مساله قره باغ است."
همچنین پایگاه اینترنتی «نیوز» ارمنستان خبر داد ولادیمیر پوتین در دیدار با سرژ سرکیسیان، ارمنستان را متحد استراتژیک روسیه در قفقاز جنوبی توصیف کرد. 

پوتین از پاسخ دادن به سوالی درخصوص سخنان الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان مبنی بر موافقت ارمنستان با تسلیم بخشی از قره باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان خودداری کرد و گفت: ‌«من متعهد به توضیح دادن در مورد اظهارات همکارانم از جمله در ارمنستان و جمهوری آذربایجان و سایر جاها  نیستم. اگر شما اطلاعات مفصل می خواهید، ضروری است به نویسنده مقالات مربوطه رجوع کنید.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار