آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را برای تقاضای نفت در سال 2017 کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی پنجشنبه پیش‌بینی خود را در مورد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2017 به علت تیره ‌تر شدن چشم‌اندازهای اقتصادهای کلان پس از پیروزی همه ‌پرسی خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش داد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود در مورد نفت نوشت: «مصرف جهانی طلای سیاه سال آینده میلادی احتمالا یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت و به نود و هفت میلیون و پانصد هزار بشکه خواهد رسید."

در پیش‌بینی قبلی، این افزایش یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز برآورد شده بود. 
بنا به گزارش آژانس بین المللی انرژی، مصرف جهانی نفت در سال 2016 با یک میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز افزایش به نود و شش میلیون و سیصد هزار بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود توضیح داد: «اگر چه تقاضا برای نفت روند افزایشی خواهد داشت، پیش‌بینی برای سال 2017، به علت ضعیف ‌تر شدن چشم‌اندازهای اقتصادهای کلان، یکصد هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ما کمتر است."

صندوق بین المللی پول ماه ژوئیه (تیر) با کاهش پیش‌بینی‌های خود در مورد رشد اقتصادی جهان در سال 2016 و 2017 هشدار داد که نامشخص بودن طولانی‌ مدت برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند کندی بیشتر رشد اقتصادی جهانی را به دنبال داشته باشد.
آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد حمایتی زمینه‌ای که قیمت نفت پایین از رشد اقتصادی به عمل می آورد سال آینده کاهش می یابد.

بهای نفت از ماه ژانویه (دی ماه) که به کف قیمت رسیده بود، افزایش یافته است؛ هر چند همچنان تحت تأثیر بالا بودن عرضه قرار دارد.

تولید نفت در واقع ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل هشتصد هزار بشکه در روز افزایش یافت.
اما طی یک سال، دویست و پانزده هزار بشکه در روز کاهش داشت. با این حال، افزایش شدید تولید در سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» مانع از آن شد که کاهش تولید در کشورهای غیر عضو این سازمان تأثیر خود را نشان دهد.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک که نبردی را با آمریکا در مورد حفظ سهم‌ها در بازار آغاز کرده است، تولید نفت خود را در ماه ژوییه به سطح بی سابقه ده میلیون و ششصد و دویست هزار بشکه در روز افزایش داد که باعث شد تولید اوپک به سی و سه میلیون و سیصد و نود هزار بشکه در روز برسد که بالاترین سطح در هشت سال گذشته است.

این میزان تولید صد و پنجاه هزار بشکه در روز بیشتر از ماه قبل و ششصد و هشتاد هزار بشکه در روز افزایش را طی یک سال نشان می دهد.

تولید نفت کانادا، پس از آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آلبرتا در فصل بهار، ماه گذشته افزایش یافت و باعث شد تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک با پانصد و پنجاه هزار بشکه در روز افزایش به پنجاه و شش میلیون و هفتصد هزار بشکه در روز برسد.

اما طی یک سال، تولید این کشورها که آمریکا، کانادا و چین از جمله آنها هستند، نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار کاهش یافت.

پیش‌بینی می شود تولید این کشورها در مجموع سال 2016، با نهصد هزار بشکه در روز کاهش، به پنجاه و شش میلیون و ششصد هزار بشکه در روز برسد و در سال 2017 سیصد هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

افزایش سیصد هزار بشکه‌ای در سال 2017، به علت پیش‌بینی راه‌اندازی مجدد طرح نفتی بزرگ کاشاگان در آب‌های قزاقستان لحاظ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار