پیش بینی می شود در سال جاری در مجموع حدود 800 هزار مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه سد کرخه تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه  گفت: میزان تولید انرژی برق در نیروگاه سد کرخه طی امسال بیش از 287 هزار و 947 مگاوات ساعت انرژی بوده است.

فریدون صالحی فر افزود: حجم مخزن دریاچه سد کرخه بعد از سپری شدن یک دوره بسیار نگران کننده ، در سال آبی جاری با رشد 450 درصدی به 4،5 میلیارد متر مکعب رسید.

وی اظهار کرد: با این آوردهای خوب ، نیروگاه کرخه که برای تامین نیازهای ضروری آبی هموطنان پایین دست از مدار خارج شده بود دوباره وارد مدار تولید شد.

صالحی فر بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری در مجموع حدود 800 هزار مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه سد کرخه تولید شود.

وی افزود:با توجه به وضعیت آبی مناسب نیز با برنامه ریزی به عمل آمده بخش زیادی از کمبود آب تالاب هورالعظیم تامین و منتقل شد.

صالحی فر تصریح کرد: طی هفته های گذشته نیز سد و نیروگاه کرخه از سوی فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

کرخه ، دز و بالارود سه سد مهم در شمال استان خوزستان می باشند.

سد کرخه یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده است.

آب 160 هزار هکتار از اراضی پایین دست و نیز 400 روستای استان خوزستان از سد کرخه تامین می شود.

مخزن سد کرخه ظرفیت گنجایش هشت میلیارد مترمکعب آب را دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.