در 32 درصد روستای استان سختی آب بیش از حد استاندارد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: روستاهای استان خوزستان مشکل جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند وسختی آب در 32 درصد روستای استان بیش از حد استاندارد است.

مهرداد نیکو اظهار کرد: در روستاهای استان توجه جدی برای شتاب در آبرسانی به روستاها مدنظر است چرا که روستاهای استان مشکلات جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند.

نیکو با بیان اینکه شهرستان های اندیکا، شادگان، باغملک و حمیدیه بیشترین جمعیت روستایی را دارند، افزود: وضعیت آب شرب روستاهای استان خوزستان مناسب نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان های شمالی استان پراکندگی روستاها کمتر است و سهم راه های آسفالت تنها 32 درصد است که در زمینه راه های روستایی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خوزستان عنوان کرد: طرح هادی در دو مولفه تهیه و اجرای طرح است که در 78 درصد روستاهای استان تهیه طرح و در 18 درصد روستاهای استان نیز اجرای طرح را داشتیم.

وی گفت: در برخی روستاها در حال بازنگری طرح هستیم و در شهرستان های آبادان و امیدیه طرح به صورت کامل تهیه شد.

نیکو تصریح کرد: متوسط کشوری اجرای طرح هادی 19 درصد و در خوزستان 18 درصد است که این طرح شامل فعالیت های متعددی است اما مهمترین نمود آن انجام معابر اصلی روستایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان در 65 درصد روستاهای دارای بیش از 100 خانوار اجرای این طرح صورت گرفته است.

در استان خوزستان 6 هزار و 404 روستا وجود دارد که چهار هزار و پنج روستا دارای سکنه، 50 روستا دارای بیش از 200 خانوار و 16 روستا دارای بیش از 100 خانوار است.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.