رییس بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: امروزه از روش های سلول درمانی برای درمان بیماری های استخوانی و غضروفی استفاده می شود.

ناصر اقدمی رییس بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به روش های سلول درمانی در درمان بیماری های استخوانی و غضروفی، اظهار کرد: امروزه سلول درمانی برای بیماری های آرتروز، شکستگی با عمق زیاد، سرطان و یا بیماری های خود ایمنی تقش مهمی ایفا می کند. 

اقدامی تمرکز روی سلول های بنیادی در بافت های غضرونی و استخوانی را اساس سلول درمانی دانست و گفت: سلول درمانی در حال حاضر به کمک بیماران آرتروز آمده و در افراد بالای 40 سال و زیر 65 سال با استفاده از سلول های مغز استخوان، می توان استخوان و غضروف از دست رفته را ترمیم کرد. 

رییس بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان ادامه داد: در افراد دچار شکستگی بعد از انجام روش ها و جراحی های معمول در صورتی که بعد از گذشت 6 ماه توده استخوانی تشکیل نشده و یا استخوان به خوبی جوش نخورده باشد، با استفاده از سلول درمانی 40 تا 50 درصد این موارد بهبود می یابد.  

وی اضافه کرد: سلول درمانی در درمان بیماری های خود ایمنی نیز با تنظیم ایمنی توسط سلولی که با این روش به بیمار منتقل می شود، از بروز عوارضی مانند سرطان پیشگیری می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار