بیماری قرن که با سلول های بنیادی درمان می شود/ آینده "ام اس" روشن است

رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: کمیته ای جهانی در راستای انجام مطالعات گسترده سلول درمانی در بیماران مبتلا به ام اس تشکیل شده است.

ناصر اقدمی رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلول درمانی در بیماران مبتلا به MS را یکی از موضوعات روز این حوزه عنوان کرد و گفت: در کشورهای مختلفی روی این روش درمانی نوین مطالعاتی به صورت پراکنده انجام شده است. 

وی از تشکیل کمیته جهانی برای همسو شدن مطالعات انجام شده در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نتایج متفاوت حاصل از مطالعات کشورهای مختلف، صاحب نظران این حوزه بر آن شدند تا کمیته ای جهانی متشکل از کشورهای  پیشگام این عرصه برای انجام تحقیقات موثرتر و کسب نتیجه مطلوب راه اندازی کند. 

رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه نظریه سلول درمانی در بیماران MS طی چند سال اخیر مطرح و حتی در برخی کشورها روی نمونه حیوانی و انسانی نیز آزمایش شده است، افزود: با توجه به تفاوت نتایج حاصل از این بررسی ها، در این کمیته هر کشور با تعدادی بیمار درصدد کشف گامی نوین برای درمان بیماران MS از سلول های بنیادی خود بیمار است.
 
وی با اظهار خرسندی از حضور ایران به عنوان تنها کشور آسیایی در این کمیته جهانی، تصریح کرد: در این کمیته کشور ایتالیا به عنوان مرجع و کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، فرانسه و ایران نیز برای انجام این پروژه همکاری می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۲۲:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام لطفا این روش درمانی را که کانادایی ها کشف کردن را در ایران هم انجام بدهید
آخرین اخبار