معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری مابین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان منعقد می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مجتبی میرحسینی در نشست مشترک معاونت گردشگری و مسئولین حوزه معاونت متوسطه آموزش و پرورش گفت: پایدارترین شکل توسعه ،حضور و همراهی مردم برای اجرای طرحهای توسعه‌ای است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی دادن به مردم افزود: برای افزایش دانش عمومی نسبت به میراث فرهنگی و مزیت‌های فراوان گردشگری و نهادینه کردن در جامعه از ظرفیت مهد کودکها، دبستان‌ها و سایر مقاطع تحصیلی باید بیش از این استفاده نمود.

وی گفت: گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باید وارد خانه‌های مردم شود تا توسعه یابد چرا که عمده‌ترین مساله در این سه حوزه فرهنگ‍‌سازی است.

میرحسینی تصریح کرد: دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف فرصت بسیار مناسبی برای فرهنگ‌سازی در زمینه گردشگری و سفر و معرفی میراث فرهنگی هستند لذا با ایجاد رشته‌های جدید گردشگری و هتلداری و انجام آموزش های تخصصی علمی و عملی، نیروی ماهر و کاردان جهت توسعه صنعت گردشگری وارد بازار کار و فعالیت می‌شوند.

وی افزود: تامین مربی متخصص و فضای لازم را برای ایجاد رشته‌های جدید حائز اهمیت است و بر تعامل سازنده با اداره کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
عالیه دستتون درد نکنه ای کاش در استان آذربایجان شرقی هم توسعه یابد رشته من باستان شناسی است دبیر هستم دوست دارم با میراث فرهنگی همکاری داشته باشم ای کاش بخشنامه بشه .ممنون