سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: ادعای آمریکا مبنی بر اینکه از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند، بسیار شک برانگیز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (چهارشنبه) به نقل از معاون وزارت امور خارجه روسیه افزود: مقام های آمریکایی همزمان با این ادعا که برای حل سیاسی مشکلات سوریه تلاش می کنند، بگونه ای دیگر عمل می کنند.

وی اظهار کرد: غرب هیچ اطلاعاتی در مورد جنگجویان در سوریه به روسیه نمی دهد در حالیکه باید برای جداسازی معارضان سوری از گروه تروریستی جبهه النصره تلاش کرد و اکنون نیز واشنگتن بر اعلام آتش بس یکجانبه (در منطقه حلب سوریه) اصرار دارد.

روسیه از آمریکا می خواهد با اجرای وعده اسفند ماه سال گذشته خود مبنی بر خارج کردن اعضای گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن از مناطق تحت تسلط جبهه النصره و داعش، زمینه سرکوب نهایی این دو گروه تروریستی را فراهم کند که واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرده است: اجرا نشدن وعده های آمریکا برای خارج کردن گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن از مناطق تحت سلطه تروریست ها در سوریه، سبب تقویت گروه تروریستی جبهه النصره شده است. 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ادامه وضعیت کنونی، این باور را ایجاد می کند که تلاش می شود جبهه النصره باقی بماند و این رویکرد نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، زیرا این گروه همراه داعش تروریستی شناخته می شود. 

گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار