هویت فرمانده ارشد نیروی دریایی ترکیه که در پی رویدادهای اخیر مربوط به کودتای نافرجام در این کشور، از آمریکا درخواست پناهندگی کرده بود، افشا شد.

افشای هویت فرمانده ترک متقاضی پناهندگی سیاسی از آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دبکا فایل، «مصطفی اوغورلو» دریادار نیروی دریایی ترکیه که از سوی ناتو در پایگاه نظامی آمریکا در نورلورف، ویرجینیا مامور به خدمت است، از این کشور درخواست پناهندگی کرد.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی ترکیه حاضر در آمریکا اینک با حکم بازداشت خود مواجه شده است.

این در حالی است که پیش از این هم خبر درخواست پناهندگی سیاسی این مقام ارشد ترک اعلام شده بود اما هویت و درجه وی افشا نشده بود.

انتظار می‌رود که درخواست پناهندگی این نظامی ترکیه‌ای روابط آنکارا و واشینگتن را به دنبال تقاضای ترکیه مبنی بر استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفان که اینک دوران تبعید در آمریکا را می‌گذراند، بغرنج نماید.

معاون نخست وزیر ترکیه نیز دو روز قبل از عدم دستگیری 186 نظامی و 30 ژاندارم مشکوک به مشارکت در کودتای نافرجام ماه گذشته در این کشور خبر داد.

بر این اساس، «کورت الماز» معاون نخست وزیر ترکیه در نشست کابینه اعلام کرد، 186 نظامی و 30 ژاندارم هنوز دستگیر نشده‌اند.
 
وی در ادامه با بیان این که 9 ژنرال ارتش نیز شامل این عده می‌شوند، گفت که 10 خارجی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

ترکیه تاکنون هزاران نظامی را به دنبال کودتای نافرجام شناسایی کرده و 3000 هزار نفر آن‌ها را  به دلیل ارتباط با کودتا اخراج کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار