رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ضمن اشاره به رضايتمندی 68 درصدی از سامانه "195" این وزارت ، گزارشی از میزان رضایت مندی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ارائه کرد.

میزان رضایتمندی از اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت چقدر است؟
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فرنقی زاد با اشاره به پاسخگویی به بیش از 208 هزار تماس توسط سامانه 195 عنوان کرد: حدود 97 درصد تماس‌ها، در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده‌اند و حدود شش هزار تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواست‌ها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از 91 درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در این میان 70 درصد افرادی که درخواست آن‌ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است؛ پس از طی مراحل رسیدگی، اعلام رضایت کامل داشته‌اند که نسبت به دوره زمانی مشابه سل قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.

به گفته فرنقی‌زاد در بین اپراتورهای ارتباطی در سه ماهه اول سال 95؛ از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست‌های ثبت شده در این سامانه؛ رایتل 70 درصد؛ ایرانسل 61 درصد و مخابرات ایران (ثابت و همراه) 60 درصد رضایت مردم را کسب کرده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی افزود: همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواست‌ها/ شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول ایرانسل 91 درصد، مخابرات ایران (ثابت و همراه) 89 درصد و رایتل 72 درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده‌اند.

فرنقی زاد افزود: همچنین در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات؛ میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات/ درخواست‌های ثبت شده، شرکت ارتباطات فن آوا 91 درصد، داده پردازی فن آوا 89 درصد و آریا رسانه اکسین 87 درصد موفق شدند رضایت شاکی‌ها را جلب کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه شرکت‌های فعال اینترنتی نیز از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایت‌ها، شرکت‌های انتقال داده‌های ندا گستر صبا و انتقال داده‌های رهام داتک، آریا رسانه اکسین و پیشگامان توسعه ارتباطات 100 درصد، داده پردازی فن آوا با 99 درصد و آسیا تک با 99.1 درصد قرار دارند.

سامانه195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت؛ پاسخگویی و پایش درخواست؛ شکایت؛ پرسش؛ انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه؛ اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواست‌های ارتباطات مردمی وزیر است.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار