برای خدمت رسانی بهتر به زائران شهرداری گناباد شهرک زائر و ایستگاه زائر میقات الرضا (ع) می سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهردارگناباد در نشست‌خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به موقعیت گناباد در مسیر جاده آسیایی و تردد زائران امام رضا علیه السلام؛ شهرک زائر در حد فاصل کارخانه آرد والسی تا شهر بیدخت و ایستگاه زائر میقات الرضا در محل میدان آزادی شهر گناباد احداث می شود.

علی تقوی یکی از اقدامات مدنظر برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری، شهرک‌کارآفرین عنوان و اظهارکرد: با احداث شهرک‌کارآفرین، ۱۴ شغل آلاینده که توسط شهرداری شناسایی شده به این شهرک منتقل می‌شود که علاوه بر ایجاد شهری آرام بدون هیچگونه صنف آلاینده، درآمد پایداری نیز برای شهرداری ایجاد می‌شود.

وی پارکینگ‌طبقاتی را یکی از زمینه‌های ایجاد درآمدپایدار برای شهرداری برشمرد و تصریح‌کرد: بیش از ۱۹۰۰ مغازه هسته مرکزی شهر فاقد پارکینگ می‌باشند و در حال حاضر شهرداری املاک مردم را اجاره نموده و پارکینگ‌های موقتی را ایجادکرده اما با بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی شهرداری که با مشارکت بخش‌خصوصی در حال اتمام است، علاوه بر رفع مشکل عدم پارکینگ در هسته مرکزی شهر، سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌شود.

شهردارگناباد با بیان اینکه با اقدامات در حال اجرای شهرداری، گناباد در چند سال آینده دارای پیشرفت خوبی خواهدبود، تصریح‌کرد: در حال حاضر ۴۴۰ میلیارد ریال شهرداری از ادارات و بخش‌خصوصی بدهی دارد که این بودجه ۵ سال شهرداری می‌باشد و بنده حق شهرداری و حقوق‌شهروندی را می‌گیرم اما در این راه دست خود را روی کسی دراز نمی‌کنم.

تقوی خواستار تعامل بیشتر ادارات با شهرداری شد و افزود: متاسفانه وقتی شهرداری مسئلهای را بیان می‌کند برخی از ادارات به جای کمک‌کردن به شهرداری در جبهه مخالف قرار گرفته و تقابل می‌کنند.

وی درخصوص اقدامات مدنظر برای ایجاد فضای‌گردشگری با توجه ثبت‌جهانی قنات‌قصبه گفت: شهرداری‌گناباد در سال ۹۳ یک هکتار از فضای اطراف قنات‌قصبه را تسهیل، همچنین در راستای زیرساخت‌های گردشگری ۷۰ کوچه باغ را شناسایی کرده‌است اما انجام منسجم برنامه‌ها در حوزه گردشگری نیازمند به ایجاد یک تشکل گردشگری می‌باشد.

تقوی به ایمن‌سازی محور پلیس راه – بیدخت به طول ۱۷ کیلومتر در راستای گردشگری اشاره و تصریح‌کرد: فاز یک این پروژه تثبیت شده و فاز دو با رویکرد گردشگری و کارهای زودبازده گردشگری انجام می‌شود.

شهردارگناباد درخصوص علت مشارکت شهرداری در پروژه روشنایی محور پلیس راه – بیدخت اذعان‌کرد: برای پروژه روشنایی محور پلیس راه – بیدخت هیچ متولی وجود نداشت که بنده بنا به پیشنهاد یکی از مسئولین استانی، برای ایجاد ردیف اعتبار قول کمک اجرایی به ارزش ۶ میلیارد ریال دادم که این سبب تخصیص ۱۷ میلیارد اعتبار برای این پروژه شد.

تقوی ادامه داد: شهرداری ۲۱۷ فونداسیون پایه چراغ بر اساس طرح قبلی روشنایی محور در سال‌های گذشته آماده کرده بود اما به دلیل طوفان‌های اخیر این فونداسیون ها جواب‌گو نیست لذا پیمانکار مربوطه اقدام به اجرای فونداسیون و مابقی اقدامات نموده است.

وی درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری گفت: ۵۹ نفر در گناباد متقاضی تعویض خودروی خود بودند که به دلیل شرایط بانک‌های گناباد مبنی بر اعطای تسهیلات تنها ۱۵ نفر توانستند خودروی تاکسی خود را تعویض نمایند.

تقوی کشتارگاه را یکی از دغدغه‌های اخلاقی خود دانست و افزود: بنده بدون مجوز یک فضا را دیوارکشی و تمامی مجوزهای لازم را کسب نمودم اما محیط‌زیست به اجرای کشتارگاه در محل مورد نظر ما اشکال گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه کشتارگاه بخش‌خصوصی به دلیل عدم توجیه اقتصادی وارد نمی‌شود چراکه کشتار روزانه حداقل ۶ تن برای بخش‌خصوصی توجیه دارد درحالی میزان کشتار گناباد به این میزان در روز نمی‌رسد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.