نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد دور بعدی مذاکرات صلح سوریه نباید به توقف درگیری‌ها در حلب بستگی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه روز سه شنبه تاکید کرد دور بعدی مذاکرات صلح سوریه نباید به توقف درگیری‌ها در حلب بستگی داشته باشد.  

ویتالی چورکین، نماینده سوریه در سازمان ملل، پس از نشست شورای امنیت، که پشت درهای بسته برگزار شد، به خبرنگاران گفت:« هر زمان که خشونت‌ها کاهش پیدا کند برای این مذاکرات بهتر خواهد بود، اما نباید پیش شرط این مذاکرات باشد.»
 
چورکین از کشورهای تاثیرگذار بر گروه‌های مسلح مخالف در سوریه خواست از آمادگی آنها برای مذاکرات در آینده اطمینان پیدا کنند.  

وی افزود :« آیا آنها به مذاکرات می آیند بدون اینکه هیچ چیزی بگویند؟ چرا که همیشه می گویند بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) باید برود، این موضع مناسبی برای مذاکره نیست.»   

از سوی دیگر، سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل،  نیز گفت نیازی ضروری وجود دارد که مذاکرات صلح سوریه به مسیر خود بازگردند، اما «شرایط برای این مذاکرات باید مناسب باشد.»   

پاور به خبرنگاران گفت :« درباره رساندن کمک‌های بشردوستانه ما به عقب برگشته ایم. درباره توقف درگیری‌ها ما به زمان پیش از توقف درگیریها بازگشته ایم به همراه پیامدهای منفی بیشتر ناشی از محاصره حلب.»  

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، به شورای امنیت گفته بود قصد دارد این مذاکرات را اواخر اوت (اواسط شهریور) برگزار کند.   


مذاکرات صلح آوریل گذشته پس از آنکه هیئت مخالفان دولت را به نادیده گرفتن توقف درگیریهای به دست آمده در فوریه (بهمن اسفند) گذشته متهم و این مذاکرات را ترک کرد ، متوقف شد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار