سازمان ملل بار دیگر خواستار توقف درگیری ها در حلب شد

مسئول امور انسان دوستانه سازمان ملل گفت با تداوم مسدود بودن گذرگاه کاستلو در شرق حلب 275 هزار نفر به دام افتاده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «فرهان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درکنفرانس خبری به نقل از «یاکوب ال هیلو» و «کوین کندی» دو نفر از کارشناسان مسائل انسان دوستانه این سازمان گفت که 275 هزار نفر از ساکنان شرقی شهر حلب همچنان بدلیل تداوم شدید درگیری ها در این شهر محاصره شده و راهی به بیرون ندارند.

حق افزود، به گفته این کارشناسان مسدود بودن گذرگاه معروف کاستلو در شرق حلب از طرفی خروج مردم شهر و پناه آوردن آن ها به مناطق امن تر را غیر ممکن کرده و از طرف دیگر موجب قطع کمک رسانی نهادهای این سازمان به ساکنان شهر شده است.

این کارشناسان با تاکید بر حیاتی بودن دسترسی امدادگران به غیر نظامیان نیاز مند این شهر تاکید کرده اند، در چهارچوب قوانین انسان دوستانه بین المللی کمک رسانی و بر آوردن نیاز های غیر نظامیان ضروری و لازم الاجراست و همه طرف های درگیر باید برای ممکن ساختن آن تلاش کنند.

جانشین سخنگوی بان کی مون افزود، این مقامات بر همین اساس بار دیگر از همه طرف های درگیر خواسته اند تا ولو با قطع موقت درگیری ها به امدادگران فرصت ورود به شهر حلب و بر آوردن نیاز 275 هزار مردم در تله افتاده در شرق این شهر را فراهم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
نگید میخواهید به مردم کمک کنیم بگوید می خواهیم به تروریست ها کمک کنم
سازمان ملل نه سازمان کمک به آدم کشها
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
احسنت واقعامنظورشون همینه اگه کل مردم سوریه نابودبشوندکک اینهاهم نمی گزه این حرفهاتماماحقی بازی وکمک به نجات تروریستهاست.
آخرین اخبار