یک کارشناس امور نظامی به بررسی استراتژی تروریست‌ها در نبرد حلب و نقش آمریکا و متحدانش در طراحی تاکتیک‌های آن‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ امین حطیط، کارشناس برجسته امور نظامی و استراتژیک، درباره اوضاع حلب گفت: از زمانی که ارتش سوریه محاصره حلب را کامل کرد، گروه‌های مسلح برای شکستن محاصره به استراتژی هجوم‌های متوالی روی آوردند.

وی افزود: برای فرماندهان میدانی سوریه مشخص شد که این موج از حملات متوقف نخواهد شد و تصمیم این گروه‌ها، جنگ فرسایشی که منجر به شکستن محاصره شود، است. از همین رو، ارتش سوریه طرح و تاکتیک جدید اتخاذ کرد و به نیروهای خود اجازه داد که تغییر موقعیت بدهند و از مناطق مورد هجوم تغییر موضع بدهند.

این کارشناس نظامی بیان کرد: منطقه‌ای که درگیری ها در آن جریان دارد، تحت سیطره ارتش سوریه است.

امین حطیط در ادامه افزود: استراتژی اتخاذ شده از سوی گروه‌های مسلح در واقع طرح و برنامه‌ای آمریکایی-ترکیه ای مشترک است. اتاق عملیات که جنگ را اداره می‌کند از ترک‌ها و قطری‌ها هستند و اینکه گروه‌های مسلح خود به تنهایی به عملیات دست زده باشند، نیست.

وی تاکید کرد: نبرد در واقع نبردی بین‌المللی است؛ زیرا آمریکا به خوبی می‌داند که جنگ حلب سرنوشت ساز در مسیر جنگ سوریه و کل سرنوشت سوریه است.

این کارشناس نظامی گفت: بعید است که مذاکرات درباره سوریه در مقطع کنونی از سر گرفته شود؛, زیرا آمریکا هنوز مطمئن نیست که گفتگوها، خواسته‌های واشینگتن را برآورده کند به ویژه که حوادث میدان جنگ تاکنون به نفع آمریکا نیست. بنابراین، مذاکرات آغاز نخواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
تمام نیروهای خارجی فعلا برای نبرد در خاورمیانه می مانند تا داعش از این رود
آخرین اخبار