آتش بس در مناطق جدیدی از استان های السویدا و لاذقیه سوریه

مذاکرات مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه با مقام های محلی و سران گروه های مسلح و طوایف سبب برقراری آتش بس در 12 منطقه جدید در استان های السویدا و لاذقیه و همچنین برخی مناطق دیگر این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، در بولتن خبری امروز (پنجشنبه) این مرکز مستقر در پایگاه حمیم، آمده، اکنون شمار مناطق شامل آتش بس در سوریه به 368 منطقه رسیده است و تقریبا در برخی استان ها به صورت کامل و در چندین استان نیز در بسیاری از محدوده ها آتش بس رعایت می شود.

در این گزارش اعلام شده است که مذاکره برای امضای پیمان ترک مخاصمه در مناطق جدید استان های دمشق، لاذقیه و حمص جریان دارد و زمینه پیوستن محدوده های دیگر به آتش بس فراهم شده است که سبب بیشتر شدن مناطق بدون درگیری می شود.

مرکز روسی مستقر در حمیم سوریه در حال گسترش پیمان ترک مخاصمه به سراسر این کشور جز مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره است که شامل آن نمی شوند.

افرادی که جنگ افزارهای خود را تحویل می دهند از سوی مسئولان برقراری آتش بس مدارک همکاری در خلع سلاح را دریافت می کنند.

از سوی دیگر در چارچوب تعهدهای طرفین پذیرنده آتش بس، عملیات جست وجوی گمشدگان در جریان درگیری ها و آگاهی از سرنوشت آنان در بسیاری از مناطق آغاز شده است.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.

روسیه برای کامل شدن این روند، می خواهد آمریکا با اجرای وعده خارج کردن اعضای گروه های مسلح مورد حمایت خود از مناطق تحت تسلط جبهه النصره و داعش، زمینه سرکوب نهایی این دو گروه تروریستی را توسط بمب افکن های روسی و ارتش سوریه فراهم کند که واشینگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار