برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی که بعدازظهر امروز 19 مرداد در سالن همایش های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی رضوی به ما نشان داد که مردم کشورمان به مسابقه و امام رضا(ع) علاقه دارند. وقتی دیروز به ما گفتند 48 هزار نفر در مسابقه نقاشی مرتبط با جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند، متوجه شدیم که ظرفیت کار حقوقی و مطالعه در کشور بسیار بالا  است.

وی افزود: امروز حرم امام رضا(ع) تبدیل به پایگاهی برای دفاع از حرم امامان و مقابله با استکبار جهانی شده است.

دبیر کل نهاد کتابخوانی کشور اظهار داشت: چه کسی باور می کرد که امروز گروه بسیاری  از مردم بروند از حرم‌های متبرکه دفاع کنند. در میان این افراد فقط شیعیان دیده نمی‌شوند بلکه اهل تسنن نیز حضور دارند.

مختارپور ادامه داد: دفاع از حرم حماسه‌ای است که هر روز گروه جدیدی از مشارکت کننده‌ها در آن خطه حاضر می شوند و این حماسه از ارزش‌های انقلابی و دینی بر گرفته ار مهد انقلاب اسلامی و فرهنگ رضوی است.

در ادامه مراسم محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران گفت: در آخرین مطالعات صورت گرفته در مورد میزان مطالعه در ایران آماری مبنی بر 15 تا 18 و 21 دقیقه برای کتابخوانی ایران ثبت شد که این چند دقیقه از نظر ما کافی نیست اما عدد و رقم پایینی هم نیست.

وی افزود: رونق دادن به کتابخوانی به معنای آن است که ما از کودکی فرزندانمان را به کتابخوانی  عادت بدهیم و این امر منوط به همکاری همه نهادهای مرتبط است.

پرویز اظهار داشت: هدف اصلی ما رسیدن به کتاب خوانی مفید است یعنی می‌خواهیم که سطح دانش جامعه را با کتاب بالا ببریم، زیرا وقتی ما کتابی را مطالعه می‌کنیم مطالبی را می‌خوانیم که روی آنها وقت و فکر گذاشته شده است پس ما باید کتابخوانی مفید را رونق دهیم.

گفتنی است در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی حجت اشرف زاده خواننده شناخته شده کشورمان دو قطعه موسیقی در وصف امام رضا (ع) خواند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار