لس آنجلس تایمز در مطلبی به مشکلات رایانه‌ای خطوط هوایی آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: روز دوشنبه، بیش از 650 پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی آمریکایی "دلتا" – که مقر آن در شهر آتلانتا قرار دارد -- به دلیل نقص فنی در سامانه‌های رایانه‌ای این شرکت لغو شد. همچنین بیش از 2000 پرواز هواپیماهای این شرکت به تعویق افتاد. با اینکه در انتهای روز سامانه در دسترس قرار گرفت، حاشیه‌های این مشکل فنی برای شرکت دلتا ادامه یافت.

"اد باستین" – مدیر اجرایی دلتا – در یک ویدیو که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد از مسافران عذرخواهی کرد. وی گفت تیم دلتا سخت می‌کوشد تا سامانه‌ها را هر چه سریع‌تر به حالت عادی بازگرداند.

بر اساس گزارش‌های این شرکت، بسیاری از رایانه‌ها و نیز، وب‌سایت دلتا با مشکل مواجه شده بودند. دلتا در ابتدا اعلام کرد اختلال در سامانه‌ها به دلیل قطعی برق در شهر آتلانتا بوده است. اما پس از آن، یکی از سخنگویان این شرکت اظهار کرد اختلالات تنها در سامانه‌های رایانه‌ای هواپیمایی دلتا وجود داشته است. وی علت این نقص فنی را اختلال در تجهیزات این هواپیمایی اعلام کرد.

در سال‌های اخیر، آمار لغو پروازها به دلیل اختلالات در سامانه‌های رایانه‌ای افزایش یافته است. زیرا امروزه خطوط هوایی بیش از پیش به سامانه‌های پیچیده رایانه‌ای تکیه می‌کنند.

طی 10 سال گذشته، صنعت هوایی توسعه یافته است. به همین دلیل، هرگونه اختلال در این صنعت، اثرات محسوس‌تری برای مسافران – به خصوص در فرودگاه‌هایی که اغلب با یک شرکت هواپیمایی خاص کار می‌کنند -- خواهد داشت.

این رویداد، بر فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا – که سالانه 73 درصد مسافران آن از خدمات هواپیمایی دلتا استفاده می‌کنند – بیشترین تاثیر را به همراه داشت. با این حال، بیش از 12 پرواز در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس لغو شد. در سایر نقاط جهان نیز این اختلال دردسر ساز شده بود. به طوری که کارمندان این شرکت با قلم و خودکار به کار خود ادامه می‌دادند.

در گذشته نیز قطعی سامانه‌های رایانه‌ای مشکلات عمده‌ای برای خطوط هوایی و مسافران ایجاد کرده است. در ماه گذشته میلادی، شرکت هواپیمایی "ساوت وست" به دلیل نقص فنی سامانه‌ها ناچار شد بیش از 2000 پرواز را لغو کند. گفته می‌شود به دلیل این اختلال، رایانه‌ها اجازه صدور کارت پرواز را صادر نمی‌کردند.

در تابستان سال گذشته نیز هواپیمایی "یونایتد ایرلاینز" دلیل لغو بیش از 12 پرواز هواپیماها را قطعی اینترنت در یکی از روترهای این شرکت اعلام کرده بود.

همچنین شرکت دلتا در سال 2014، یک مشکل نرم‌افزاری را گزارش کرد که به موجب آن، بهای رزرو بلیت هواپیما بسیار اندک می‌شد. "آلاسکا ایرلاینز" نیز یک مشکل نرم‌افزاری کشف کرد که تاریخ انقضای بلیت‌ها را پیش از تاریخ خریداری آن‌ها صادر می‌کرد.

کارشناسان دلیل افزایش این اختلالات را اتکای شرکت‌های هواپیمایی به شبکه‌های به هم پیوسته عظیمی می‌دانند که فاقد پشتیبانی فنی و مالی کافی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار