رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: مرمت سه بنای تاریخی مدرسه حجتیه و خانه های تاریخی افتخارالاسلام و مصری مرمت و بهسازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از لرستان؛  یارمحمدی گفت: این طرح های معماری با اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته بهسازی و مرمت شدند. 

وی اظهار کرد: هم اکنون کار مرمت دیوارهای طبقه فوقانی جبهه غربی مسجد جامع بروجرد، اصلاح کاشی کاری گنبد مسجد و بخش هایی از شیب بندی و ایزولاسیون شبستان ضلع شرقی این بنا در دست اجرا است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: کار مرمت اطراف گنبد مسجد امام خمینی(ره)، اصلاح آبروها، ناودان های گنبد خانه و دیوارکشی برف انداز ضلع جنوبی این مسجد نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای مرمت بناهای یادشده از محل اعتبارات ملی تامین شده است، گفت: مرمت و بهسازی بناهای تاریخی کاری مداوم و فصل بندی شده است.
 
وی افزود: امسال نیز همچون سالهای قبل بناهای تاریخی نیازمند به مرمت را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان معرفی کرده ایم ولی هنوز اعتبارات استانی سال 1395 تخصیص نیافته اند. 

یارمحمدی مدرسه حجتیه، دبیرستان امام و خانه های تاریخی مغیث الاسلام، غروی و روناسی را از بناهای معرفی شده بروجرد برای مرمت در سال جاری عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، بدون شک تعدادی از این طرح ها حذف می شوند. 

165 اثر تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام /ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.