استاندار یزد: اگر فرهنگ در جامعه سامان گیرد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛استاندار یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزارشد، ضمن گرامیداشت روز «تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه» بیان کرد: فرهنگ مهم ترین دغدغه جامعه امروز است و اگر فرهنگ در جامعه سامان گیرد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ناشی از نابسامانی های فرهنگی است و لازم است راهکارهای مناسبی برای خشکاندن ریشه آسیب های اجتماعی شناسایی، ارائه و در این مسیر اقدامات موثر با جدیّت انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای در حوزه فرهنگی در استان انجام شده است، افزود: در همین راستا اتاق فکر فرهنگی با حضور علما، روحانیون، اندیشمندان و شخصیت های تاثیرگذار فرهنگی در استانداری تشکیل شده است و بر اساس سندتوسعه فرهنگی استان کمیته ها و شوراهای فرهنگی باید در استان، شهرستان ها، بخش ها، روستاها و محلات شکل گیرد تا یک شبکه گسترده فرهنگی را در استان ایجاد کنیم.

میرمحمدی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید در تار‌‌وپود فرهنگی رشد کنند و از آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی مصون بمانند و تحقق این مهم مستلزم الگو قراردادن و درس گرفتن از شخصیت، رفتار و گفتار بزرگان است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با نهادینه شدن فرهنگ در جامعه شاهد پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این جلسه گفت: اگر به خدا ایمان و اعتقاد داشته باشیم و خود را همواره در محضر پروردگار بدانیم و ببینیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و به آرامش روان می رسیم.

آیت الله محمدرضا ناصری ادامه داد: هر کس ذکر و یاد خدا را در زندگی خود فراموش کند، زندگی اش پر از دغدغه و اضطراب خواهد شد و قدرت تصمیم گیری در برابر مشکلات در او کاهش می یابد.

آیت الله ناصری در پایان سخنان خود خواستار احیاء سبک زندگی اسلامی در جامعه شد و خاطرنشان کرد: با تفکر و تعقل می توانیم زندگی خود را در مسیر درست و مناسبی قرار دهیم و بر مسائل مختلف که موجب نگرانی و عدم آرامش ما می شود غلبه کنیم.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه «احمدعلی نوربالا» مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان گزارشی پژوهشی از پیمایش ملی سلامت روان و سرمایه اجتماعی در ایران و «محمود رستگاری» گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) ارائه کردند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.