وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی 500 هزار شغل در طرح تکاپو انجام شده، اما این موضوع منوط به وجود شرایط مناسب و همکاری بین دستگاهی است.

500 هزار شغل از طریق اجرای طرح تکاپو ایجاد می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش توسعه کسب و کار اشتغال پایدار که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی ایجاد 130 هزار شغل تا پایان سال 95 در حوزه ICT انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 130 هزار شغل در یکی از رسته‌های شغلی ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده است، گفت: این موضوع برای سایر بخش‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حفظ 50 هزار شغل در بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است، مطرح کرد: در واقع در هیچ دوره‌ای به این اندازه کارشناسی شده و سخت‌کوشانه در حوزه اشتغال تلاش نشده بود.

ربیعی با اشاره به اینکه با کمک مسئولان طرح‌های اشتعالزایی به طور دقیق دنبال می‌شود، افزود: آمارها نشان می‌دهد که اشتغال در حوزه کشاورزی و مهاجرت افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین درباره طرح تکاپو بیان کرد:‌ پیش‌بینی 500 هزار شغل در طرح تکاپو انجام شده، اما این موضوع منوط به وجود شرایط مناسب و همکاری بین دستگاهی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به عنوان مثال در حوزه زنبور عسل 10 میلیون دلار سرمایه‌ خارجی جذب کرد‌ه‌ایم، گفت: اگر بتوانیم برای استان‌های دیگر نیز سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم، شاهد یک جهش خوب خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار