مدير كل صدا و سيمای يزد :با اشاره به نقش دانش در قدرت كشورها، نياز امروز كشورمان را توسعه و اقتصاد دانش‌بنيان خواند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛دكتر "احمد پهلوانيان" در مراسم بزرگداشت سالروز تشكيل جهاددانشگاهی گفت:يكی از جدی ترين مشكلات كنونی فضای علمی كشور را شكاف بين علم با عرصه كاربرد علم در حوزه‌های مختلف ذكر كرد.

پهلوانیان گفت: اين مشكل باعث شده كه بسياری از تحصيل‌ كرده‌های ما كارآمد نباشند و در مقابل نيز بسياری از فعالان بازار كار كه در حوزه‌ی كاری خود  به صورت تجربی فعاليت می كنند، فاقد تحصيلات علمی باشند؛ هر چند كه مورد اول، دردآورتر است.

وی با بيان اين كه چنين مشكلی در شرايطی بر كشورمان حكمفرماست كه ايران اسلامی از رده‌های خوب علمی در سطح جهان برخوردار است، اظهار كرد: قطعاً اين كه بسياری از تحصيلكرده‌های ما كارآمدی لازم را برای حضور در بازار كار ندارند می تواند به جای فرصت، به نوعی تهديد تبديل شود.

پهلوانيان خاطرنشان كرد: خوشبختانه 36 سال پيش، نهادی انقلابی به نام جهاددانشگاهی برای دستيابی به دو هدف عمده طراحی و شكل گرفت و روز به روز شاهد بالنده‌تر شدن آن بوده‌ايم به نحوي كه نه تنها در آمار و ارقام بلكه در عينيت شاهد موفقيت آن در دستيابی به اهدافش هستيم.

وی با اشاره به اين كه جهاد به معنای حركت پرشتاب و مستقيم به سوی يك هدف از پيش طراحی شده است، يكی از اهداف تشكيل جهاددانشگاهی را حركت پرشتاب برای توليد علم و هدف ديگر را پر كردن شكاف بين علم و عرصه توليد بيان كرد.

مدير كل صدا و سيمای يزد در پايان با بيان اين كه امروزه كشورهايی قدرتمند هستند كه از دانش برخوردارند،  گفت: بر همين اساس، نياز امروز كشورمان، اقتصاد و توسعه دانش‌بنيان است و خوشبختانه جهاددانشگاهی به خوبی پايه‌های قدرت كشورمان را ايجاد كرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار