دوستدار حیات وحش دو رأس بزغاله وحشی را به اداره حفاظت محیط زیست اشنویه تحویل داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت:یکی از اهالی روستاهای شهرستان اشنویه در فصل بهار برای جمع آوری گیاهان خوراکی به ارتفاعات عزیمت و در حین جمع آوری گیاهان به دو رأس بزغاله چند روزه ( یک رأس نر و یک رأس ماده ) که از فرط گرسنگی در حال مرگ بودند برخورد و نسبت به نگهداری و تیمار آنها اقدام و بعد از بهبود آنها را تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه نمود .

بقالی افزود: بز کوهی معمولاً به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند. بیشتر گله‌های ده تا بیست رأسی تشکیل می‌دهند. ولی گاهی گله‌های بزرگ بیش از ۷۰ رأس از آنها دیده می‌شود. معمولاً گله به‌وسیله یک نر مسن و قوی رهبری می‌شود. گاهی نرهای جوان گله‌های جداگانه تشکیل می‌دهند.

از گیاهان کوهستانی و جوانه درختچه‌ها و درختها تغذیه می‌کنند. بیشتر ارتفاعات زیاد را ترجیح می‌دهند ولی ممکن است تا کوهپایه پایین بیایند. از توانایی زیاد برای برای جست و خیز و دویدن روی صخره‌ها و پرتگاهها برخوردارند. معمولاً در صبح زود و عصرها می‌چرند و ساعات گرم روز را در سایه سنگها و صخره‌ها و بوته‌ها می‌خوابند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.