ششم ذی القعده مصادف با روز حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سید امیر احمد فرزند ارشد پیشوای هفتم شیعیان جهان امام موسی کاظم (ع)  است که مردم ایران به نام شاهچراغ او را می خوانند.  

 حضرت احمد (ع) نزد پدرش امام موسی کاظم از جایگاه و احترام ویژه ای برخوردار بود و او را مردی کریم، جلیل القدر ، بزرگوار و پارسا می شناختند.  

 بیعت حضرت احمد بن موسی (ع) با امام علی بن موسی الرضا (ع) در حالی که مردم با وی بیعت کرده بودند، سبب شد که لقب امین ولایت به ایشان داده شود.

به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، در این روز مردم از اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه استان فارس به آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع)  شرفیاب می شوند و نسبت به ساحت مقدس آن حضرت ادای احترام می کنند و حاجات و آرزو هایشان را از آن آستان مقدس طلب می کنند.  

پیاده آمدن بسیاری از افراد که از دیگر شهرها به این حرم مشرف می شوند و اجرای ده ها برنامه فرهنگی و معنوی دیگر نشان دهنده عشق و علاقه این مردم ولایتمدار به این امام زاده جلیل القدر است.

 آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در باب ولایت مداری حضرت شاهچراغ (ع) می گوید:‌ هنگامی که خبر شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در مدینه منتشر شد، مردم گمان کردند که احمد بن موسی، جانشین پدر است به همین سبب با وی بیعت کردند.

 حجت الاسلام حدائق کارشناس مذهبی با اشاره به این رویداد تاریخی می گوید: حضرت علی ابن موسی (ع) پس از بیعت مردم درحق برادرش احمد دعا فرمودند و گفتند، همچنان که حق را پنهان و ضایع نگذاشتی خداوند در دنیا و آخرت تو را ضایع نگذارد .

 بیعت حضرت احمد بن موسی (ع) با امام علی بن موسی الرضا (ع) در حالی که مردم با وی بیعت کرده بودند ، سبب شد که لقب امین ولایت به ایشان داده شود. 

در زمان مسعود بن بدر الدین آرامگاهی در محل شهادت وی ساخته شد تا ملجا زائران باشد . 

 هم اکنون نیز حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام، مکانی مقدس است که از لحاظ مذهبی مهمترین جایگاه جهت زیارت گردشگران به شیراز محسوب می شود. 

 انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.