پلیس کندز از بازداشت دو پسرِ زیرسن به‌ اتهام دست‌داشتن در مین‌گذاری‌های کنارجاده، مین‌های چسپکی و ترور افراد نظامی در این ولایت خبر می‌دهد.

بازداشت دو نوجوان به اتهام فعالیت‌های خرابکارانه در کندز
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فرماندهی پلیس کندز می‌گوید که این دو پسر خُردسال اعتراف کرده‌اند که آموزش‌های خرابکارانه را از سوی مخالفان مسلح دولت فرا گرفته‌اند.

ژنرال محمدقسیم جنگل‌باغ، فرمانده پلیس کندز، می‌گوید: «این دو پسر در یک مدرسه در روستای یتیمِ ولسوالی چهاردره آموزش‌های خرابکارانه را فرا گرفته‌اند و خوشبختانه از سوی پلیس استخبارات کندز بازداشت شدند.»

این دو پسر خودشان را اهل کندز معرفی می‌کنند. آنان در بازجویی‌های نخستین اعتراف کرده‌اند که معلم شیر یکی از فرماندهان طالبان آنان را وادار ساخته‌اند که در فعالیت‌های تخریبی سهم بگیرند.

یکی‌از این پسران می‌گوید: «معلم‌شیر برای من دستور داد که با رفتن به شهر کندز مین‌ها را جاسازی کنم.»

یکی دیگر از این پسران می‌گوید: «معلم‌شیر برای من گفت که بیاید با ما بپیوندید و جهاد کنید. او برای من آموزش استفاده از تفنگچه، جاسازی ماین و جنگ با دولت را آموزش داد.»

به گفتۀ مقام‌های امنیتی پیش‌ از این نیز بارها کودکانی بازداشت شده‌اند که از سوی گروه‌های مسلح مخالف حکومت به انجام فعالیت‌های خرابکارانه تشویق شده‌اند.

طالبان تاکنون دراین باره چیزی نگفته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار